Babcia, która zawsze daje pieniądze
Do domu uroczej staruszki przybywa młodzieniec. Podaje się za ukochanego wnuczka i upomina o swoje kieszonkowe. Sytuacja z goła codzienna, gdyby nie fakt, że chłopiec wraca do starszej pani jeszcze kilka razy, z tą samą prośbą – za każdym razem otrzymując upragnione pieniądze.
Spot przygotowano na zlecenie Vlaamse Alzheimer Liga (Flamandzkiego Stowarzyszenia ds. choroby Alzheimera) i jest on głównym narzędziem kampanii przebiegającej pod hasłem „Give something back to people with Alzheimer’s” (Daj coś od siebie ludziom z Alzheimerem).
Scenariusz filmu, który przygotowała belgijska agencja Mortierbrigade, przesycony jest ironią, która ma obudzić w odbiorcach empatię i chęć niesienia pomocy ludziom dotkniętym chorobą Alzheimera. Chłopiec, który bezlitośnie wykorzystuje chorobę babci to skrajny przykład kogoś, kto woli nie wiedzieć jak powinien lub mógłby zachować się w tej sytuacji.
Choroba Alzheimera jest postępującym schorzeniem neurodegeneracyjnym, które prowadzi do uszkodzenia komórek nerwowych w różnych obszarach mózgu. Charakteryzuje się ono postępującą utratą wielu funkcji intelektualnych. Dotyka od 2 do 6% populacji osób po 65. roku życia.
Kreacja belgijskich specjalistów od reklamy podsuwa refleksję, że problem utraty pamięci nie dotyczy wyłącznie rzeczy prozaicznych – wszak każdemu zdarzyło się zapomnieć kluczy do samochodu lub „spalić mleko na gazie”. Zjawisko to jest czymś znacznie poważniejszym. Zanikająca pamięć i stopniowa utrata sprawności intelektualnej prowadzą ostatecznie do rozpadu tożsamości, której już nigdy nie można odzyskać.
Vlaamse Alzheimer Liga jest inicjatywą promującą wymianę wiedzy i doświadczeń na temat demencji. Organizacja przygotowuje także akcje, których celem jest uwrażliwienie opinii społecznej na problemy ludzi dotkniętych chorobą Alzheimera.
Marcin Ratajczyk
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
02.05.2022
Alkohol oszukuje
-
01.05.2022
Słodkie Święto Pracy
-
29.04.2022
I kto tu jest potworem?
-
28.04.2022
Gdyby tylko mogły mówić…
-
27.04.2022
Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu
-
27.04.2022
Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)