logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Belgia, Walka z wykluczeniem społecznym
   ──────  11.04.2012

Babcia, która zawsze daje pieniądze

Your browser does not support the video tag.


Do domu uroczej staruszki przybywa młodzieniec. Podaje się za ukochanego wnuczka i upomina o swoje kieszonkowe. Sytuacja z goła codzienna, gdyby nie fakt, że chłopiec wraca do starszej pani jeszcze kilka razy, z tą samą prośbą – za każdym razem otrzymując upragnione pieniądze.

Spot przygotowano na zlecenie Vlaamse Alzheimer Liga (Flamandzkiego Stowarzyszenia ds. choroby Alzheimera) i jest on głównym narzędziem kampanii przebiegającej pod hasłem „Give something back to people with Alzheimer’s” (Daj coś od siebie ludziom z Alzheimerem).

Scenariusz filmu, który przygotowała belgijska agencja Mortierbrigade, przesycony jest ironią, która ma obudzić w odbiorcach empatię i chęć niesienia pomocy ludziom dotkniętym chorobą Alzheimera. Chłopiec, który bezlitośnie wykorzystuje chorobę babci to skrajny przykład kogoś, kto woli nie wiedzieć jak powinien lub mógłby zachować się w tej sytuacji.

Choroba Alzheimera jest postępującym schorzeniem neurodegeneracyjnym, które prowadzi do uszkodzenia komórek nerwowych w różnych obszarach mózgu. Charakteryzuje się ono postępującą utratą wielu funkcji intelektualnych. Dotyka od 2 do 6% populacji osób po 65. roku życia.

Kreacja belgijskich specjalistów od reklamy podsuwa refleksję, że problem utraty pamięci nie dotyczy wyłącznie rzeczy prozaicznych – wszak każdemu zdarzyło się zapomnieć kluczy do samochodu lub „spalić mleko na gazie”. Zjawisko to jest czymś znacznie poważniejszym. Zanikająca pamięć i stopniowa utrata sprawności intelektualnej prowadzą ostatecznie do rozpadu tożsamości, której już nigdy nie można odzyskać.

Vlaamse Alzheimer Liga jest inicjatywą promującą wymianę wiedzy i doświadczeń na temat demencji. Organizacja przygotowuje także akcje, których celem jest uwrażliwienie opinii społecznej na problemy ludzi dotkniętych chorobą Alzheimera.
Marcin Ratajczyk


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Give something back to people with Alzheimer’s
Czas:
2012.4.5
Tematy:
Walka z wykluczeniem społecznym
Kraje:
Belgia
Nadawca:
Vlaamse Alzheimer Liga
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Mortierbrigade (Brussels)
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Give something back to people with Alzheimer’s (Daj coś od siebie ludziom z Alzheimerem)





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 27.04.2022

    Na Disney Channel rusza pasmo w polskim języku migowym (PJM)


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek