Z portal newsowego niespodziewanie znikała zawartość. Tak jak znikają czasem ważne informacje z pamięci krótkotrwałej.
Alzheimer Society w lapidarny sposób oddało wrażenie zaniku pamięci krótkotrwałej. Internauci, przewijając stronę internetową, chcąc powrócić do jej początku, nie znajdowali tam widzianych wcześniej artykułów. W tajemniczy sposób zniknęły, a zamiast niej pozostało tylko białe miejsce. W ten sposób pokazano mechanizm działania choroby. Kampania przyniosła oczekiwany efekt, gdyż ilość kliknięć na banner organizacji wzrosła aż o 400%.
Stephen Mérineau z firmy reklamowej Marketel tłumaczył, że za pośrednictwem kampanii internauci doświadczają zjawiska zaniku pamięci krótkotrwałej i dzięki osobistemu doświadczeniu lepiej rozumieją problemy ludzi chorych.
Choroba Alzheimera okrada pacjentów z pamięci – w początkowym stadium wpływa głównie na pamięć krótkotrwałą. Jej upośledzenie postępuje powoli, uniemożliwiając normalne funkcjonowanie. Człowiek nie odnajduje się w realiach, znanego mu do tej pory świata. Alzheimer należy do grupy chorób nieuleczalnych. Choroba ta znana również jako otępienie starcze lub demencja jest chorobą cywilizacyjną i dotyka nawet 30 milionów osób na całym świecie.
Olga Ambrosiewicz
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
26.01.2023
Zrób coś za nic. Zostań dawcą szpiku
-
17.01.2023
Dbaj o siebie
-
13.01.2023
Jak reagują polskie gwiazdy na nagrania z ferm futrzarskich?
-
12.01.2023
Plastikowe łożyska
-
12.01.2023
(Nie) witaj szkoło!
-
11.01.2023
Gołąbek pokoju