logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  17.11.2012

Amerykańska młodzież śpiewa z głodu

Your browser does not support the video tag.


Grupa amerykańskich nastolatków postanowiła zaprotestować przeciwko obniżce wartości kalorycznej szkolnych obiadów. Nagrała w tym celu piosenkę i teledysk pt. „We are hungry” (Jesteśmy głodni).

W sierpniu tego roku weszły w życie zaaprobowane w 2010 przez amerykański Kongres regulacje dotyczące wartości kalorycznej obiadów w szkolnych stołówkach. W ramach kampanii „Let’s Move” (Ruszmy się), na czele której stoi Michelle Obama, żona prezydenta, a której celem jest walka z otyłością wśród amerykańskiej młodzieży, ustalono, że szkolne posiłki nie mogą przekraczać 850 kalorii.

Pod koniec września, stało się jasne, że dla niektórych nastolatków 850 kalorii to o wiele za mało. Według nowych przepisów szkolne posiłki powinny zawierać dwa razy więcej warzyw i owoców niż białek i węglowodanów. W praktyce składają się na to np. dwa kotlety rybne, filiżanka warzyw, pół filiżanki ziemniaczanego puree, jedna pełnoziarnista bułka i niecałe 250 ml odtłuszczonego mleka. Uczniowie tłumaczą, że obecność większej ilości warzyw i owoców bardzo ich cieszy, i zdają sobie sprawę z problemu nadwagi wśród młodzieży, po prostu jednak mają poczucie, że program nie powinien obejmować przeciętnej budowy nastolatków, uprawiających sport.

– Między pierwszą a drugą uczniowie zaczynają narzekać, że są już głodni – mówi Linda O’Connor, nauczycielka języka angielskiego w Wallace County High School, Sharon Springs, Kansas. To jej podopieczni przygotowali piosenkę, w której śpiewają o tym, że brak im energii, muszą dożywiać się na własną rękę niezdrowymi przekąskami, na które niektórych nie stać i proszą o trochę więcej jedzenia. Główny bohater teledysku, Callahan Grund, ma 16 lat i gra w drużynie futbolowej, ale zapewnia, że potrwa to niedługo, bo zabraknie mu sił na uprawianie sportu.

Wideo opublikowane 17 września w serwisie You Tube obejrzano prawie 800 tysięcy razy, słowa śpiewanej w nim ballady cytowały niemal wszystkie media. Póki co jednak 32 miliony amerykańskich uczniów muszą przystosować się do wymagań kampanii „Let’s Move”.

Paulina Wajszczak

 

Nazwa: We are hungry

Zasięg: USA

Autor: uczniowie Wallace County High School

Data: wrzesień 2012


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


  • 03.02.2022

    Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”


  • 07.01.2022

    Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo


  • 22.12.2021

    Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek