Lewą część twarzy kobiety przykrywają błyszczące loki. Gdy je odgarnąć na bok, widać nabrzmiałe krwią i opuchnięte od uderzenia oko. Inna modelka trzyma w dłoniach gąbkę do nakładania pudru, którą z wdzięcznym uśmiechem przykłada do policzka. Gdy odsunąć jej dłoń, na twarzy widać głęboką, czerwoną ranę.
Co trzecia kobieta w Rosji, przynajmniej raz w życiu, doświadcza przemocy domowej. Po pomoc zgłasza się zaledwie co dziesiąta. Inne cierpią w milczeniu, rany i siniaki zakrywając makijażem i okularami przeciwsłonecznymi. Stąd wziął się pomysł kampanii „Don’t disguise. Call for help“ (Nie maskuj. Zadzwoń po pomoc) zrealizowanej na zlecenie Narodowego Centrum Zapobiegania Przemocy Domowej ANNA.
Narzędziami kampanii stały się te same akcesoria, których używają ofiary: makijaż oraz magazyny kobiece objaśniające jak być piękną. Specjalnym insertom prezentującym konsekwencje przemocy domowej towarzyszyło hasło: „Be stylish in any situation. Or call for help.“ (Zachowaj styl w każdej sytuacji. Albo zadzwoń po pomoc)
Celem akcji było zwrócenie uwagi odbiorców na problem przemocy domowej oraz poinformowanie ich o istnieniu nowego telefonu zaufania dla ofiar, pod którym można otrzymać pomoc psychologiczną i prawną.
W wyniku kampanii do ANNY zadzwoniło 10 tysięcy osób z Rosji oraz z innych krajów. Ponad 3 tysiące kobiet wyznało, że są bite w domu.
Paulina Wajszczak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!