Bezdomni, brudni, zmęczeni, chorzy i smutni ludzie. Zabiedzone ciała układają się w znak zapytania symbolizujący niepewność ich dalszej egzystencji na ulicach.
Kampania pod hasłem „37% of Indians live in poverty which puts a question mark on their future” („37% Hindusów żyje w nędzy, która stawia pod znakiem zapytania ich przyszłość”) została zrealizowana przez agencję Rediffusion Y&R na zlecenie indyjskiej organizacji Aashray Adhikar Abhiyan. Reklamy robią przygnębiające wrażenie pokazując wprost ludzkie nieszczęście. Osoby z plakatów mają poranione nogi, są brudne i zaniedbane, po jednym z nich spacerują roje much.
Tylko w stolicy Indii, Delhi, według oficjalnych danych jest 70 tys. bezdomnych. Według organizacji pozarządowych – ponad 150 tys. ludzi jest bez dachu nad głową. Chociaż władze budują schroniska, wciąż jest za mało placówek, w których mogą znaleźć miejsce do spania. W wielu częściach kraju bezdomni nocują na chodnikach nawet w nocy, gdy temperatura spada poniżej zera stopni.
Aashray Adhikar Abhiyan (AAA) to organizacja od lat zajmująca się problemem bezdomności w Indiach. Na swoim koncie ma już wiele sukcesów, m.in. zorganizowanie opieki medycznej dla osób bezdomnych, czy udzielanie im porad prawnych. Pożytecznym rozwiązaniem są wprowadzone przez AAA karty identyfikacyjne dla bezdomnych, nadające osobom bez dachu nad głową pełne prawa obywatelskie.
M. Lewkowicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week