Sylwetki żebrzących ludzi namalowano tam, gdzie prawdziwi żebracy jeszcze do niedawna prosili o pieniądze. Dzięki nietypowym „muralom” każdy mógł dowiedzieć się kim byli Greg, Steve i Jaques, zanim ich zły los odmieniła australijska organizacja Mathhew Talbot Homeless Services.
Kampania pt „St.Vincent” rozprawia się z anonimowością bezdomnych, którzy żebrzą na ulicy. Uliczne obrazy przygotowane w ramach kampanii przedstawiają nie tylko sylwetki jej bohaterów, ale także ich historie. Pierwsze zdania, wyróżnione wielkością czcionki informują: „Gregs no longer begs here” (Greg już tutaj nie żebrze), „Steve no longer has to suport his children from this street” (Steve już nie musi wspierać swoich dzieci z tej ulicy) i „Jacques no longer calls this spot home” (Jacques już nie nazywa tego miejsca domem). Dalej można przeczytać życiorys żebrzącego. Na przykład Steve znalazł się na ulicy gdy jego żona zachorowała na schizofrenię, a on musiał opiekować się trójką dzieci i stracił pracę.
Kampania nie ma jednego standardowego hasła. Każdy z malunków ma indywidualny charakter i inną historię. W oczy rzucają się powtarzające słowa „no longer” (nigdy więcej) czy „homeless” (bezdomny).
Projekt „murali” wykonany został przez agencję George Patterson Y&R z Sydney.
Sebastian Truszkowski
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week