Propozycję napicia się herbaty można przyjąć z przyjemnością, można mieć później ochotę na kolejną filiżankę, ale można też od razu odmówić – i nikogo nie powinno to dziwić. Kampania stworzona w imieniu brytyjskiej formacji policyjnej przez Blue Seat Studios, aby zmniejszyć ilość gwałtów i napastowania na tle seksualnym, porównuje w bardzo nieskomplikowany sposób propozycję seksu do… picia herbaty.
Kampania pokazuje niedorzeczność zmuszania kogoś do picia herbaty, w momencie, kiedy ta osoba nie ma na nią ochoty. Przytoczone zostają tutaj różne okoliczności, w których postać stanowczo odmawia herbaty, lub zmienia zdanie w trakcie jej parzenia – "And if they say 'no thank you’, then don’t make them tea. At all. Just don’t make them tea. Don’t make them drink tea, don’t get annoyed at them for not wanting tea, they just don’t want tea, ok?" (Jeśli powiedzą ‘nie, dziękuję’, wtedy nie rób im herbaty. W ogóle. Po prostu nie rób im herbaty. Nie zmuszaj ich do picia herbaty, nie denerwuj się na nich za to, że nie chcą herbaty, oni po prostu nie chcą herbaty, rozumiesz? )- wyjaśnia lektor. Na ciepłe napoje nie mogą wyrazić ochoty także osoby nieprzytomne i nie można ich poić siłą; spot wspomina też o sytuacji, w której ktoś kiedyś chciał herbatę, ale obecnie nie ma już na nią ochoty, więc liczy się to, co mówi teraz.
Podsumowując. lektor konkluduje: "If you can understand how completely ludicrous it is to force people to have tea when they don’t want tea, and you are able to understand when people don’t want tea, then how hard is it to understand when it comes to sex?" ("Jeśli potrafisz zrozumieć jak kompletnie niedorzeczne jest zmuszanie ludzi do wypicia herbaty, kiedy oni jej nie chcą, i jesteś w stanie zrozumieć kiedy ludzie nie chcą herbaty, to jak trudno jest zrozumieć to samo, kiedy chodzi o seks?")
Dzięki prostej metaforze porównującej zgodę na współżycie do zgody na wypicie herbaty, kampania podkreśla jak ważne jest przyzwolenie osoby pytanej. Pokazując absurdalne sceny z wlewaniem do gardła osobie nieprzytomnej herbaty na siłę, twórcy spotu uświadamiają odbiorcy, że równie niedorzeczne jest zmuszanie kogoś do stosunku płciowego – "Whether it comes to tea or sex – consent is everything" ("Jeśli chodzi o herbatę czy seks – zgoda jest wszystkim")
Brytyjska formacja policyjna Thames Valley Police działająca w obrębie hrabstw Oxfordshire, Berkshire oraz Buckinghamshire, opublikowała kampanię 27 października na kanale YouTube.
Aleksandra Rychlicka
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem