Niewidomi spacerujący ze swoimi psami mijają luksusowy samochód, atrakcyjną kobietę i wystawę z elegancką biżuterią. Jest coś w ludzkiej naturze, co sprawia, że wyżej wymienione obiekty zwykle przyciągają spojrzenia. Te osoby jednak w ogóle nic nie widzą, więc to na nie nie działa. Za to ich czworonożni przewodnicy przykuwają wzrok do tych kosztownych błyskotek, drogiego auta i ładnej dziewczyny. Hasło „Bring out the man/woman in the blind man” („Rozbudź kobietę/mężczyzne w niewidomym”) nawiązuje do niezwykłej roli zwierząt w rehabilitacji osób niepełnosprawnych. Przy pomocy specjalnie wyszkolonych psów nie tylko możliwe jest szybsze i bezpieczniejsze poruszanie się, ale ma to też pozytywny wpływ na sferę psychiczną. Właściciel nawiązuje ze swoim przewodnikiem więź, ponadto towarzystwo miłego czworonożnego przyjaciela może ułatwiać kontakty z ludźmi i podnosić ogólny komfort życia.
International Guide Dog Federation (Międzynarodowy Związek Psów Przewodników) w taki, nieco żartobliwy, sposób zachęca do finansowego wsparcia szkoleń dla psów przewodników. Trening zwykle trwa około dwóch lat – rozpoczyna go wstępny test szczeniąt – kandydatów, a kończy profesjonalny egzamin. Psy muszą mieć odpowiednie predyspozycje, m.in. nie mogą bać się odgłosów miasta, a także muszą nauczyć się mnóstwa sztuczek, istotnych, by pomagać osobom niepełnosprawnym, jak np. zatrzymywanie się przed przeszkodą, czy korzystanie z przejść dla pieszych.
Kampanię przygotował belgijski oddział agencji Publicis.
Joanna Ćwiertnia
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week
-
12.12.2024
Pet-ycja
-
11.12.2024
Cicha inwazja