"Moja mama mocno mnie kocha" i "Mój tata jest najsilniejszy" to zdania o podwójnym znaczeniu, szczególnie gdy pisane są na tablicy przez posiniaczone dzieci. W pod koniec maja 2007 ruszyła kampania Ostrożnie! Małe jest kruche z inicjatywy Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej dotycząca przemocy wobec dzieci w rodzinie. Jej celem jest przekonanie społeczeństwa, że reakcja na los małych ofiar przemocy niejednokrotnie może uratować ich zdrowie lub życie.
Dziecko krzywdzone w domu, przez osoby, z którymi mieszka pod jednym dachem z zasady nigdy nie mówi o tym osobom postronnym. Nie szuka pomocy wprost. Wręcz przeciwnie, ukrywa ślady przemocy, dobrze wypowiada się o swoich krzywdzicielach. Ale to dziecko nosi w sobie ból, przerażenie i poczucie poniżenia, związane z doznawaną przemocą. – mówi koordynatorka Kampanii, Beata Wesołek z Departamentu ds. Kobiet, Rodziny i Przeciwdziałania Dyskryminacji w MPiPS.
Celem kampanii jest uwrażliwienie Polaków, a szczególnie osoby zawodowo stykające się z dziećmi: nauczycieli przedszkolnych i szkolnych, pracowników służby zdrowia, na to, na czym polega krzywdzenie dziecka w rodzinnym domu, jak je rozpoznać i jak takim dzieciom pomóc.
Każde krzywdzenie dzieci, nawet nie drastyczne, pozostawia ślad na psychice małego człowieka na zawsze. Dlatego właśnie należy zgłaszać wszelkie podejrzenia krzywdzenia dzieci. Takie dziecko może:
– być nadmiernie pobudzone, agresywne w stosunku do rówieśników,
– albo przeciwnie – nadmiernie wycofane, apatyczne, małomówne,
– nie umieć nawiązywać kontaktów z rówieśnikami,
– mieć kłopoty z nauką,
– kłopoty z kontrolowaniem czynności fizjologicznych.
Nawet w liberalnym modelu szwedzkim nie chodzi o to, żeby nie dostarczać dziecku żadnego stresu, tylko o to, żeby nie obciążać go stresem, którego dziecko z racji stopnia swojego rozwoju nie jest w stanie znieść.
Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej chce stworzyć system monitorowania rodzin patologicznych. W bazie danych mają być gromadzone informacje o każdym dziecku od narodzin do osiągnięcia przez nie pełnoletniości. System ma zagwarantować lepszą współpracę między pracownikami ośrodków pomocy społecznej, policją, lekarzami a szkołami i przedszkolami. Dane o każdym dziecku trafiałyby do poszczególnych powiatowych centrów pomocy rodzinie. Centrala monitoringu mieściłaby się w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.
W ramach kampanii na antenie TVP1, TVP2, TVP3, TVP Polonia i TVP Kultura od 19 maja do 24 czerwca br. będzie emitowany specjalny spot (na każdej antenie przez tydzień). O akcji informować będą także ulotki i plakaty. Drugi etap kampanii i emisji spotu przewidziany jest na październik 2007 r.
Logo i hasło kampanii "Małe jest kruche" stworzyła agencja Locomotiva. Kampanię wspierają Fundacja "Dzieci Niczyje”, lekarska Fundacja "Mederi”, stowarzyszenie "Szansa" z Głogowa i "SOS dla rodziny" ze Szczecina. Kampania „Małe jest kruche” jest jednym z elementów programu „Dzieciństwo pod ochroną”.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2024
Gwiazdka dla bezdomniaków
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
08.11.2024
Pokolenie Z na rynku pracy. Najnowszy raport OLX Praca
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie