Organizacja Oxfam stara się wypromować pierwszy w Wielkiej Brytanii, internetowy sklep dobroczynny Vintage. Na asortyment sklepu składają się m.in. ubrania i akcesoria z poprzednich dekad, które trafiły tu dzięki darczyńcom. Zyski z ich sprzedaży pokrywają koszty finansowania projektów organizacji, której statutowym celem jest walka z ubóstwem.
Bohaterami reklam prasowych i trzech spotów są „ubrania z przeszłością”. Styl, w jakim przygotowano te kreacje, nawiązuje nie tylko do mody lat 40, 50 i 60, ale także do ówczesnej rzeczywistości (podróże przez Atlantyk na pokładach liniowców), wydarzeń historycznych (koronacja Elżbiety II) czy ikon mody (modelka Twiggy). Wysmakowane i pięknie sfotografowane reklamy koncentrują się na przeszłości i opowiadają o jakimś szczególnym momencie z życia ich posiadaczek.
Koncept kampanii wykorzystuje ideę mody „vintage”, podkreślającej długowieczność i ponadczasowość niektórych przedmiotów, ich nieprzemijający szyk, elegancję i oryginalność. Świadczy o tym hasło akcji „To be continued…” („Ciąg dalszy nastąpi…”), które zwraca uwagę odbiorców na możliwość podarowania wiekowym ubraniom „drugiego życia”, ale w realiach współczesności.
W projekt „Vintage at Oxfam” („Vintage w Oxfam”) zaangażowano osoby zawodowo związane ze światem mody (m.in. Roberta Erdmanna, znanego fotografa oraz modelki z agencji Elite i FM), które zgodziły się pracować za darmo. Twórcy kampanii postanowili wykorzystać panującą w ostatnich latach „vintage-manię”, czyli boom na przedmioty vintage wygenerowany przez stylistów, magazyny i blogi modowe. Sklep Vintage otwarto w kwietniu 2010 roku. Można go zobaczyć Można go zobaczyć tutaj.
Oxfam GB jest oddziałem międzynarodowej konfederacji 14 organizacji działających pod szyldem Oxfam International od 1995 roku. Zapewnia ona pomoc ludziom dotkniętym przez klęski żywiołowe, wspiera rozwój krajów najuboższych. Od 60 lat prowadzi w Wielkiej Brytanii sieć sklepów charytatywnych, z których pochodzą wszystkie ubrania użyte w kampanii.
D. Wilk
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
13.01.2025
Literówka
-
10.01.2025
Gnicie mózgu
-
10.01.2025
Zły Mikołaj
-
08.01.2025
Zastąpione przez plastik
-
04.01.2025
Przyjrzyj się lepiej
-
04.01.2025
Z dostawą „do domu”