Czy spędzasz godziny na bezmyślnym przewijaniu rolek na Facebooku, Instagramie albo TikToku? Jeśli tak, prawdopodobnie dotknął cię brainrot czyli gnicie mózgu, które Oxford University Press wybrało słowem mijającego roku. W największym skrócie brainrot jest definiowane jako pogorszenie stanu psychicznego lub intelektualnego danej osoby, będące wynikiem niekontrolowanego spożycia niskiej jakości treści dostępnych online.
W reakcji na to wydarzenie agencja Unlimited Creativity stworzyła kampanię Feed Your Mind Right, stanowiącą dający do myślenia komentarz wobec tsunami niskiej jakości materiałów w przestrzeni cyfrowej i ich wpływu na zdrowie psychiczne – zarówno jednostek, jak i całych społeczeństw.
W Polsce słowo brainrot znalazło się w finałowej dwudziestce plebiscytu na Młodzieżowe Słowo Roku 2024. Więcej na ten temat pisaliśmy TUTAJ.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
09.02.2025
Konkurs na kreatywną kampanię szkoły wyższej
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025
-
09.02.2025
W pełnym wymiarze. PAH przeciw stereotypom
-
08.02.2025
Gest solidarności
-
07.02.2025
Co Polacy wiedzą o kaucji?
-
07.02.2025
„Żyjemy w bańce, sądząc, że wszyscy rozumieją termin ESG”