Taniec, zabawa w klubie i alkohol. Ta mieszanka sprzyja nawiązywaniu nowych znajomości, ale również zaburza świadomość i stopień oceny. W zbyt dużych ilościach alkohol może się okazać przyczyną niemiłych niespodzianek.
Jeden z brazylijskich producentów marki piwa Boca Maldita postanowił przestrzec swoich klientów przed takimi sytuacjami. Z pomocą agencji reklamowej Heads stworzono kreację, której przekazem było: „Drink wisely” („Pij mądrze”). Składała się ona z trzech plakatów przedstawiających kolejno trzy pary. Na każdym ze zdjęć mężczyzna trzymał w ręce piwo marki Boca Maldita, a jego twarz zdradzała upojenie alkoholowe. Para obejmowała się. Kobiety przedstawione na fotografiach były bardzo atrakcyjne. Obrazy te wyglądały jak zdjęcia zrobione podczas nocnej imprezy. Jednak po dokładniejszym przyjrzeniu się dłoniom kobiet, można zauważyć, że zawsze ta dłoń, która jest bliżej twarzy mężczyzny wydaje się być dłonią męską. Jest większa niż druga dłoń, ma niepomalowane paznokcie lub jest owłosiona.
Tak stworzoną kreacją próbowano uświadomić ludziom nie tylko to jak ludzie postrzegają innych będąc pod wpływem alkoholu, ale także to że mogą oni robić rzeczy, których w normalnej sytuacji nigdy by nie zrobili. Kreacja jest przykładem społecznej odpowiedzialności biznesu, ponieważ wydawałoby się, ze producentowi piwa zależy na jak największej sprzedaży, a co z tym się wiąże konsumpcji piwa, a więc plakaty przestrzegające przed jego skutkami przedawkowania nie będą zgodne z interesami. Jest to przykład brania odpowiedzialności za społeczeństwo w jakim firma działa i kreuje wizerunek firmy jako tej, dla której najważniejszy nie jest zysk a klient.
Daria Ostrowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week
-
12.12.2024
Pet-ycja
-
11.12.2024
Cicha inwazja