Ludzie lubią narzekać i zwykle wynajdują mnóstwo problemów, skarżąc się, że mają się gorzej niż inni. Są też tacy, którzy z chęcią przyjęliby te wszystkie kłopoty, gdyby tylko nie musiał mieć swoich. To uchodźcy. Jakie zmartwienia, których oni nie mają, mają inni? Czy ktokolwiek byłby skłonny zamienić się z nimi na kłopoty?
Wątpliwości rozwiewają reklamy przygotowane w ramach kampanii UNHCR/ACNUR (agendy ONZ udzielające pomocy i wsparcia uchodźcom i osobom przesiedlonym), prowadzonej w listopadzie br. w Argentynie, przedstawiające „wymarzone” problemy uchodźców, osadzone w realiach, w jakich zwykle się oni znajdują. Sceny przedstawiają typowe sytuacje, które wprawiają w zdenerwowanie wielu ludzi – kiedy zaczyna padać deszcz, a właśnie zaczęli myć samochód, gdy ktoś z rodziny przyłapuje nastolatka na paleniu w toalecie albo ubrania puszczają kolor podczas prania i farbują pozostałe.
Te banalne sprawy z punktu widzenia uchodźców nie znaczą zupełnie nic. Dla nich liczy się to, co widoczne jest na drugim planie – zrujnowane wojną czy zniszczone klęską żywiołową domy, w których nie można już mieszkać, czy sucha i spalona słońcem gleba, na której nic nie wyrośnie.
D.Lewandowska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
17.05.2024
Pierwsze przemówienie
-
12.05.2024
Plastik to broń masowego rażenia
-
10.05.2024
Jestem tego warta
-
07.05.2024
Yeermułka
-
06.05.2024
Znaki, wszędzie znaki
-
26.04.2024
CelebryKłamstwa