Metka na odzieży nie służy jak dotychczas prezentacji marki, ale przybliżeniu konsumentowi krótkiej historii życia dorosłych (lub dzieci!), którzy wybrane ubranie wyprodukowali. Na przypiętej, cienkiej i niestandardowo długiej etykiecie można znaleźć informację w którym kraju Trzeciego Świata odzież powstała (Bangladesz, Sierra Leone, Kambodża), w jakim wieku było dziecko (9-12 lat), w jak dramatycznych warunkach żyją opisani ludzie i jaki los zmusił ich do tak ciężkiej pracy.
Choroby, zatrucia, brak dostępu do lekarstw, odpowiedniej odzieży ochronnej, niebezpieczne warunki pracy, ogromne ryzyko zagrożenia życia i zdrowia to tylko kilka z wymienionych na metce historii. Inicjatorem kampanii jest organizacja CFTN (Canadian Fair Trade Network), która działa na rzecz podnoszenia świadomości i wspierania fair trade/sprawiedliwego handlu w Kanadzie. Fair trade jest międzynarodowym ruchem konsumentów, firm i organizacji pozarządowych który dąży między innymi do wyeliminowania ubóstwa i rzuca wyzwanie praktykom handlowym, które utrzymują ludzi w nędzy. Kampanię przygotowała agencja Rethink.
Katarzyna Płaza
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala
-
07.10.2024
Miejsce zbrodni palenia
-
30.09.2024
Po prostu się rusz!
-
25.09.2024
Pomarańcza