Oglądane z bliska są zbiorem znaków na żółtym tle. Z oddali znaki zlewają się w wizerunek postaci. Każdemu z trzech plakatów towarzyszy hasło będące przeróbką funkcjonującego w kulturze popularnej cytatu lub idiomu. Autor tekstów, Aroub Rinawi, zastosował tu oryginalną, nieprzetłumaczalną grę słów…
Króla Arabii Saudyjskiej Abdullaha bin Abdulaziz Al Saud, opatrzono wersem „Oil my sons” w nawiązaniu do dwukrotnie zekranizowanej sztuki Artura Millera „All my sons” oraz faktu, że królewska rodzina czerpie ogromne zyski z ropy naftowej. Twarz władcy przedstawiono za pomocą kropli i baryłek tego surowca oraz szybów naftowych.
Hosniemu Mubarakowi, obalonemu prezydentowi Egiptu, towarzyszy tekst: „Show must go off” w oczywisty sposób odnoszący się do znanego „Show must go on”. Wizerunek Mubaraka, oskarżonego o sprzeniewierzenie państwowych pieniędzy i krwawe tłumienie antyprezydenckich demonstracji, tworzą banknoty i symbolizujące rewolucję zaciśnięte pięści.
Natomiast byłego prezydenta USA, Georga Busha, podpisano tekstem: „Like father like gun” zamiast „Like father, like son”. Twarz polityka krytykowanego za interwencję w Iraku, składa się z broni, pocisków i sylwetek żołnierzy w maskach gazowych.
Kreacje wykonane przez agencję Ex’cellent Marcom z Hajfy w Izraelu na zlecenie Truth Association, są komentarzem do działań przedstawionych polityków. Jak wskazuje sama nazwa kampanii, „Food for thought” („Dające do myślenia”), ma ona skłonić odbiorcę do refleksji. Przecież symbole, z jakich zostały stworzone postaci, również nie są przypadkowe.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
20.12.2024
Zaklęty krąg
-
19.12.2024
Porzucony po świętach
-
18.12.2024
HIV ciągle czyha. Nie odwracaj się
-
17.12.2024
Pognieciony list
-
14.12.2024
Wieńce pogrzebowe, wieńce socialmediowe
-
13.12.2024
Marine Fashion Week