Przeciąć piłą na pół, posadzić na krześle elektrycznym, zamienić na buty, przerobić na obicie na fotel, rękawiczki albo portfel, wysłać w kosmos, użyć do eksperymentów. To tylko 7 z wielu sposobów na zabijanie zwierząt, jakie wymyślił człowiek. W nowej kampanii WWF hasło „We have many options. What about them?” (Mamy wiele możliwości. A one?) podkreśla ludzkie okrucieństwo i kontrastuje je z bezbronnością świata przyrody.
W menu chińskich restauracji pojawiła się nowa karta w postaci grafiki. Można na niej zobaczyć 15 dań. Wszystkie przyrządzono z pandy – która jest również symbolem WWF. Niecodzienne menu uzupełnia podpis: „Stop killing for research is saving” (Powstrzymanie zabijania w celach badawczych oznacza ocalenie). To uruchomiona w grudniu 2011 roku kampania ma zwrócić uwagę Chińczyków na to, jak traktowane są w ich kraju zwierzęta.
Autorzy kampanii celowo wykorzystali restauracje jako miejsce ekspozycji reklamy. Klienci zastanawiają się jakie danie wybrać i nagle trafiają na kilkanaście brutalnych sposobów traktowania zwierząt. Wtedy zaczynają myśleć o tym, o czym w restauracji zazwyczaj się zapomina – co dzieje się ze zwierzętami zanim trafią na talerz? Okazuje się, że opcji znęcania się nad zwierzętami jest co najmniej tyle ile pozycji w menu.
Oprócz kart w restauracjach powstały jeszcze trzy inne plansze, na których panda jest wykorzystywana do badań, zmuszana do cyrkowych sztuczek i przerabiana na przedmioty domowego użytku.
Grafiki przygotowała agencja reklamowa DMG z Pekinu.
A. Kolasa
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
01.07.2022
Żabka chce zasilać zieloną energią wszystkie operacje własne
-
27.05.2022
Zasłonka w zebrę
-
25.05.2022
Bezprawne prawa
-
25.05.2022
Will, pierwsza bezdomna osoba w Metaverse
-
24.05.2022
Głos w obronie zwierząt
-
23.05.2022
Telefon prawdziwego zaufania