logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > 1,2,3,4 – muzyka w odpadach
05.03.2011
Tematy: Akcje

1,2,3,4 – muzyka w odpadach



Młody artysta (ur. 1986r.) i muzyk, Wojciech Morawski (pseudonim artystyczny wo), zaprezentował nietypowe podejście do swojej twórczości, wykazując się nie tylko świadomością ekologiczną, ale i kreatywnością. Postanowił pakować płyty ze swoimi nagraniami w pudełka ze śmieci.

– Szybko zdałem sobie sprawę, że nie chcę wysyłać mojego materiału do żadnej wytwórni, która zapakuje mój kompakt w świeży plastik, a następnie napcha do środka kolorowego papieru – mówi. – Lubię swoją muzykę i wiem, że można czerpać przyjemność ze słuchania jej, lecz wiem także, że każdy lubi co innego. Innymi słowy nie ma możliwości by zadowolić wszystkich nabywców. W wyobraźni prześledziłem cykl, dotyczący części nakładu moich płyt: z odtwarzacza zostaną przemieszczone na szafę albo prosto do kosza na śmieci. Nie chcę by działania, jakie podejmuję na polu mojej życiowej pasji, przyczyniały się do zaśmiecania świata. Z drugiej strony nie chciałem wydać mojego materiału w postaci plików mp3. Każdy kto pracuje z dźwiękiem wie, że „wave gra inaczej”.

W efekcie powstała „śmieciowa” płyta opakowana w materiały z recyklingu: stare bilety, opakowania po słodyczach, ulotki – wszystko co artysta miał w domu. Z czasem jednak, z powodu braku materiałów, zaczął prosić znajomych o przynoszenie ich własnych odpadków.

– Zorientowałem się, że nie ma dwóch osób, których śmieci są identyczne. Każdy żyje trochę inaczej, więc także trochę inaczej śmieci. Widziałem, że konstruowane przeze mnie pudełka będą wyjątkowe, jednak nie myślałem, że staną się tak ciekawymi reprezentacjami osób, dzięki którym powstają. – opowiada Morawski. Zainspirowany swoim odkryciem złożył bloga , w którym opisuje historię każdego „opakowania” oraz osoby, która dostarczyła mu materiały.

Działalność Wojciecha Morawskiego to dowód na to, że nawet w śmieciach można odnaleźć inspiracje, a recykling może być użyteczny.

Za najnowszą płytę muzyka zatytułowaną „1,2,3,4” artysta został nagrodzony w konkursie „Wykluczone!?” organizowanym przez Stowarzyszenie Edukacji i Postępu STEP za „nawiązujące do awangardowej tradycji i zgodne z trendem hand-made oraz ekologiczne opakowania płyt do komponowanej przez siebie muzyki, efektownie zaprezentowane na blogu i stronach społecznościowych”.

Koszt ręcznie zapakowanej płyty to 7 euro. Dostępna jest ona na zamówienie na stronie artysty.
O. Ogrodzińska
[cytaty za: Purpose.com]

Nazwa projektu:
1,2,3,4

Zasięg (kraj/kraje):
Polska

Autor:
Wojciech Morawski

Data:
01/2011








12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek