W Kalifornii stworzono społeczny teledysk zachęcający ironicznie do zaśmiecania tamtejszych plaż. Klip stworzono według znanego już wzorca reklamy, w którym w jaskrawie przesadzony sposób nawołuje się do zachowania całkowicie przeciwnego, niż to pożądane. Przykładem takiego działania jest znana australijska kampania It’s a Beautiful Day for Cancer oraz profrekwencyjny spot z USA Please Don’t Vote.
Organizacja Keep California Beautiful, jak sama nazwa mówi, dąży do tego, by stan Kalifornia były najpiękniejszy w całych Stanach Zjednoczonych. Co roku angażuje setki wolontariuszy do sprzątania i ozdabiania terenów Kalifornii, a ponadto prowadzi działalność edukacyjną nastawiona na ekologię i dostarcza lokalnym partnerom materiały marketingowe dla wsparcia ich działań proekologicznych (np. do rekrutacji wolontariuszy i angażowania społeczności w dbanie o czystość swojej miejscowości).
Spot reklamowy wykonany w stylistyce filmów z lat 60. ma, w założeniu jego twórców, wywołać poczucie winy we wszystkich tych, którzy kiedykolwiek zostawili na plaży śmieci i ma ich zmobilizować do dbałości o nadmorskie wybrzeża.
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
26.04.2024
Najpierw zadzwoń
-
25.04.2024
„Śniadanie już nie na trawie”
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
19.04.2024
Kto dogoni psa? Nikt
-
19.04.2024
Nic się nie stałooooo!