Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
Agencja Ogilvy we współpracy z Ogrodem Zoologicznym w Lizbonie i Associação Natureza Portugal, stworzyła dla WWF żywy krój pisma, będący ostrzeżeniem przed postępującą utratą różnorodności biologicznej na naszej planecie.
Jak wskazują naukowcy, stoimy w obliczu szóstego masowego wymierania zwierząt. Nasza planeta w alarmującym tempie traci swoją bioróżnorodność i coraz więcej gatunków jest zagrożonych wyginięciem. Aby zwrócić uwagę na ten palący problem środowiskowy i pozyskać fundusze na ochronę wymierających gatunków naszej fauny, zespół Ogilvy z Lizbony stworzył specjalny font typograficzny – Endangered Typeface – w którym każda z liter reprezentuje dany zagrożony gatunek zwierzęcia.

Font jest bezpośrednio powiązany z bazą danych „Czerwonej księgi gatunków zagrożonych” – publikowaną przez Międzynarodową Unię Ochrony Przyrody (IUCN), która ocenia globalny status zagrożenia wyginięciem wszystkich gatunków na naszej planecie. Jeśli liczba osobników danego gatunku zmniejsza się, kolor fontu się rozrzedza, stopniowo niknąc. Każdy z nas może temu przeciwdziałać, wspierając WWF, która walczy w obronie zagrożonych gatunków zwierząt. Wystarczy, że wejdziemy na stronę Endangered Typeface i pobierzemy font, przekazując datek. Projekt nie tylko pozwala nam śledzić skalę zmian, jeśli chodzi o liczbę zagrożonych wymarciem osobników danego gatunku, lecz jest także użyteczny w codziennej pracy. Autorzy projektu zachęcają, by używać go w przekazywaniu informacji o akcji i dzięki temu aangażować w pomoc więcej ludzi, którym leży na sercu dobro planety.

– Dzięki kampanii w prosty i jednocześnie wyrazisty sposób możemy ukazać alarmującą liczbę gatunków zwierząt na skraju wyginięcia – mówi Miguel Ralh, CEO BAR Ogilvy. – Tym, co chcieliśmy osiągnąć dzięki projektowi, jest skłonienie ludzi do przemyśleń oraz do wsparcia i rozpowszechniania wiedzy o problemie – bo jest on bardziej znaczący, niż nam się wydaje.
By pobrać font, wystarczy wejść na stronę: https://www.theendangeredtypeface.com/#home

zobacz także
-
17.12.2025Kampanie
Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej
-
16.12.2025Wydarzenia
Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich
-
12.12.2025Kampanie
Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego
-
11.12.2025Kampanie
Zabawki z czasem się nudzą
-
09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR
Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!
-
03.12.2025Kampanie
Edukacja Obywatelska w praktyce

