Jeszcze żyją, ale jakby ich już nie było. Zasłonięci białymi prześcieradłami, niczym całunami, przypominają duchy, które rozpłynęły się w przestrzeni. Mogą długo jeszcze pozostawać niewidzialnymi zanim na dobre zabierze ich śmierć. Choć dla świata dawno już są martwi – chorzy na raka.
Hasło kampanii przygotowanej przez agencję agencja Diaframma „A tumor can take a life long before death will” („Nowotwór może odebrać życie dużo wcześniej niż zrobi to śmierć”) odnosi się do problemu wykluczenia społecznego chorych i pozostawiania ich samych sobie bez należytego wsparcia. Kreacja została stworzona dla istniejącej od 1978 r. bolońskiej organizacji Associazione Nazionale Tumori (ANT), która oferuje chorym na raka darmową całodobową opiekę społęczną i lekarską w ich domach. Od 1985 r. ANT pomogło już ponad 80 tys. chorym na terenie Włoch.
Ogromną rolę dla istninienia fundacji odgrywa pomoc darczyńców. Jedną z okazji do finansowego wsparcia jej działań niesie konieczność złożenia rocznego zeznania podatkowego. Włosi są zobowiązani do złożenia zeznania w okresie od 1 maja do 31 lipca. Celem kreacji jest zachęcenie podatników, by zdecydowali się skorzystać z możliwości przekazania 5 promili swojego podatku na rzecz ANT.
M. Waręska
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
29.09.2023
Do ostatniego okruszka
-
27.09.2023
Kto to…
-
26.09.2023
Mocniejsi niż głód
-
21.09.2023
Gdzie jest sęp?
-
20.09.2023
Na wojnę tak, poza tym – nie
-
20.09.2023
Zanim to się stanie