logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Po prostu się rusz!
30.09.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania

Po prostu się rusz!



ASICS, japońska firma specjalizująca się w produkcji profesjonalnego obuwia sportowego, przeprowadziła globalne badanie dotyczące kondycji psychicznej – wzięło w nich udział 26 tysięcy uczestników. Wyniki ujawniły silny związek między siedzącym trybem życia a dobrostanem psychicznym – im dłuższy brak aktywności, tym gorsze samopoczucie. Już po dwóch godzinach ciągłej pracy przy biurku kondycja psychiczna zaczyna obniżać, a poziom stresu wzrasta. Po czterech godzinach nieprzerwanej pracy przy biurku poziom stresu wzrasta aż o 18%. Wystarczy jednak zaledwie piętnastominutowa przerwa, poświęcona na ruch (np. gimnastykę), a tendencja ta ulega odwróceniu.

W ramach eksperymentu Desk Break, zrealizowanego pod nadzorem dr Brendona Stubbsa z King’s College w Londynie, udało się wykazać, że gdy pracownicy biurowi wprowadzili zaledwie kwadrans ruchu do swojego dnia pracy, ich stan psychiczny poprawił się o 22,5%. Eksperyment pokazał również, że trwający zaledwie tydzień codzienny kwadrans przerwy „na gimnastykę” obniżył poziom stresu o 14,7%, zwiększył produktywność o 33,2% i poprawił koncentrację o 28,6%. Uczestnicy stwierdzili, że czuli się o 33,3% bardziej zrelaksowani i o 28,6% bardziej spokojni i odporni. Niemal 80% uczestników badania (dokładnie 79,2%) stwierdziło, że byliby bardziej lojalni wobec swoich pracodawców, gdyby podczas pracy oferowano im regularne przerwy na ruch.

Powyższe badania niejako zainspirowały twórców kampanii Movement for the Mind Breaks, zachęcającej do robienia regularnych przerw w pracy na ćwiczenia ruchowe, pozwalające nie tylko poprawić kondycję ciała, ale także – a może przede wszystkim – głowy:

W rolę arcygroźnego szefa wcielił się wybitny szkocki aktor, Brian Cox („Braveheart”, „Tożsamość Bourne’a”, „Troja” czy serial „Sukcesja”), zdobywca m.in. nagrody Emmy i Złotego Globu. – Grałem w swoim czasie kilka dość budzących lęk postaci, ale kto by pomyślał, że biurko może być bardziej przerażające? – tak skomentował swój udział w kampanii. – Jak mówię w filmie: biegaj, skacz, jeździj na rolkach. Po prostu się rusz!

txt: Dorota Chrobak

Stany Zjednoczone film Wielka Brytania


Nazwa kampanii:
Movement for the Mind Breaks
Czas:
2024.9
Nadawca:
ASICS
Media:
film
Wykonawca:
Golin, Chicago, United States
Hasło kampani:
#DeskBreak





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek