logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kreacje / printy > Widoki jutra
10.10.2024
Tematy: Kreacje / printy, Kampanie, Austria

Widoki jutra



Ostatnie pokolenie to międzynarodowa grupa aktywistów klimatycznych, znana z radykalnych i nierzadko destrukcyjnych protestów. W przeciwieństwie do bardziej tradycyjnych organizacji ekologicznych, Ostatnie Pokolenie stosuje taktyki nieposłuszeństwa obywatelskiego, takie jak blokowanie dróg czy zakłócanie wydarzeń publicznych (w Polsce aktywiści organizacji m.in. przerwali koncert w Filharmonii Narodowej z okazji jubileuszu 60-lecia pracy artystycznej i 80 urodzin dyrygenta Antoniego Wita).

Aktywizm w świecie realnym to jedno. Ale obok nas funkcjonuje przecież równolegle świat cyfrowy. Dlatego wspólnie z wiedeńską agencją Demner, Merlicek & Bergmann aktywiści Ostatniego pokolenia zainicjowali pierwszy na świecie protest klimatyczny w Google Maps. Uruchomiony w pierwszym dniu lata 2024 r. program „Sights of Tomorrow” (dosłownie: widoki ale też zabytki/atrakcje jutra) wykorzystał usterkę w Mapach Google, która pozwoliła aktywistom na przesłanie zdjęć zmodyfikowanych przez sztuczną inteligencję, a pochodzących rzekomo z roku 2070.

W miejscach w sieci, gdzie normalnie można znaleźć fotosy najsłynniejszych austriackich pejzaży i atrakcji turystycznych, pojawiły się nagle spękana ziemia, jałowe krajobrazy i przygnębiające wizerunki zdegradowanego środowiska. Podkreślić należy, że wszystkie grafiki powstały w oparciu o dane z prognoz klimatycznych dla danych miejsc i regionów.

Projekt „Sights of Tomorrow” wzbudził ogromne zainteresowanie mediów na całym świecie, a jeszcze większy szum informacyjny został wygenerowany w momencie, gdy Google publicznie zaanonsował usunięcie podmienionych zdjęć. Z zapisem inicjatywy można się zapoznać na filmie poniżej:

https://video.adsoftheworld.com/6x6l7eeaoybz6zihsezv0tjf2b0f.mp4

txt: Dorota Chrobak

Austria digital


Nazwa kampanii:
Sights of Tomorrow
Czas:
2024.6
Nadawca:
Letzte Generation Austria
Media:
digital
Wykonawca:
Demner Merlicek & Bergmann / DMB, Austria





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 10.06.2025Wydarzenia

    Drzewo Roku po raz 15!

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek