logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Zwyczajny homoseksualizm
11.03.2008
Tematy: Kampanie, Kanada, Równouprawnienie i tolerancja

Zwyczajny homoseksualizm



17 maja 1991 roku Światowa Organizacja Zdrowia skreśliła homoseksualizm z listy chorób psychicznych. Datę tę upamiętnia Międzynarodowy Dzień Przeciw Homofobii obchodzony co roku 17 maja. W 2008 roku był on punktem kulminacyjnym kanadyjskiej kampanii pod hasłem "Homoseksualizm nie jest chorobą". Odbywa się ona co roku, za każdym jednak razem, skupia się na innym sektorze życia publicznego.

Autorzy kampanii uważają, że uprzedzenia i stereotypy wokół orientacji seksualnych są wciąż silne i wiele osób nadal uważa, że homoseksualizm jest chorobą psychiczną i że można go ‘wyleczyć’. Celem kampanii była walka z takimi stereotypami i zmiana postaw społecznych, także i u pracowników placówek medycznych, których przekonywano do używania neutralnego języka w konsultacjach i rozmowach z homoseksualistami, a samych homoseksualistów do swobodnego kontaktowania się z lekarzami i mówienia bez skrępowania o swojej orientacji seksualnej.

Fundacja Emergence, odpowiedzialna za kampanię, przypomina, że każdy obywatel, niezależnie od orientacji seksualnej ma prawo do korzystania z usług medycznych, bez jakiejkolwiek formy dyskryminacji.
M. Kryńska



Nazwa kampanii:
Homosexualité n’est PAS une maladie
Czas:
2008.3.6 - 2008.5.17
Nadawca:
Fondation Emergence
Media:
Plakaty
Adresaci:
Ogół społeczeństwa, pracownicy sektora medycznego, homoseksualiści
Hasło kampani:
Homosexualité n’est PAS une maladie (Homoseksualizm nie jest chorobą)





12.06.2025 polecamy

Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?


„Jesteśmy tu, bo mamy dość!” – mówi Sebastian Stankiewicz w najnowszym spocie społecznym. Ale to nie zapowiedź filmu akcji. To apel o empatię wobec kur, które całe życie spędzają w ciasnych klatkach. Stowarzyszenie Otwarte Klatki w kampanii „Gang troski o nioski” pokazuje, że każdy z nas może zmienić los tych zwierząt. Warunki przystąpienia? Troska, dostęp do internetu i kilka minut tygodniowo. W akcję włączył się aktor, Sebastian Stankiewicz, znany m.in. z serialu Edukacja xD, a także roli szpaka Mateusza w Akademii pana Kleksa. Mroczny klimat, jasny cel Spot stylizowany jest na scenę z Podziemnego kręgu – ciemne pomieszczenie, tłum ludzi, napięcie w...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 12.06.2025Kampanie

    Aktor Sebastian Stankiewicz ma dość. Co się stało?

  • 11.06.2025Kreacje / printy

    Po stronie mocy korników

  • 10.06.2025Kreacje / printy

    Dostrój się do drogi

  • 08.06.2025Kreacje / printy

    W chłodni

  • 06.06.2025Kreacje / printy

    Zepsute bajki

  • 03.06.2025Kampanie

    Dziecko samo w obcym mieście

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek