logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Zwyczajne życie dzisiejszych Afroamerykanów
18.01.2014
Tematy: Akcje

Zwyczajne życie dzisiejszych Afroamerykanów



Połączenie muzyki i ilustracji może dać ciekawy efekt. Tak stało się w przypadku współpracy dwóch amerykańskich twórców Donalda Glovera (bardziej znanego jako Childish Gambino) oraz Sama Spratta. Hip-hop od zawsze uchodził za muzykę z przesłaniem – tym razem nie tylko słowo ma skłonić odbiorców do refleksji, ale również ilustracje, których autorem jest Spratt. Inspiracji do stworzenia projektu dostarczył artystom znany amerykański ilustrator Norman Rockwell, który w swojej twórczości nie stronił od zabierania głosu w sprawach rasizmu. Jego najbardziej znane i wymowne dzieło The Problem We All Live With („Problem, z którym żyjemy wszyscy”) dotyczyło problemu segregacji rasowej, a jego bohaterką była sześcioletnia dziewczynka.

Ilustracje Spratt’a początkowo miały być limitowaną wersją okładek płyty Childish Gambino – Royalty – wydanej w 2012 roku, ale projekt rozrósł się i nabrał innego znaczenia. Obrazy przedstawiają normalne życie współczesnych Afroamerykanów i pokazują typowe dla wszystkich zachowania i reakcje, bez względu na pochodzenie czy kolor skóry – podkreślając, że życie tej społeczności i kultura miejska nie wiążą się tylko z obecnymi w rapowych tekstach „samochodami, pieniędzmi i biżuterią” jak to określają autorzy.

Pomysłodawcy projektu zwracają uwagę odbiorcy na ważny i wciąż obecny problem we współczesnym społeczeństwie – nie tylko amerykańskim. Jest to również ciekawa kontynuacja twórczości Normana Rockwell’a, twórcy zaangażowanego społecznie.

Kornelia Machura


Nazwa projektu: Royalty

Autor: Sam Spratt, Childish Gambino

Zasięg: USA

Data: 2012








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek