Urocze zdjęcia psów i kotów, które swą formą przypominają profile użytkowników portalu Instagram, to główny element kreacji stworzonej przez amerykańską agencję Dieste. Zdjęcia opatrzone są opisem, który informuje o tym, ile osób polubiło dany „post”, a także zawierają serię tak zwanych hashtag`ów, a więc znaczników w postaci słów lub fraz, które nawiązują do treści danej publikacji i w ten sposób umożliwiają także innym użytkownikom portalu łatwe odnalezienie danej informacji czy zdjęcia.
Petstagram nawiązuje do nazwy portalu Instagram, na którym publikowane są zdjęcia wykonywane z telefonów komórkowych, często są to popularne zdjęcia „z ręki”. Tym razem chodzi jednak o wizerunki zwierzęcych pupilów; publikacje opatrzone są znacznikami, które oddają metamorfozę przebytą przez zwierzaki. Zdjęcie psa opisane jest poprzez zwroty: #bezdomny, #smutne oczy, #nie mój interes, #chodźmy do parku, #słodziak, #najlepszy przyjaciel, z kolei ujęcie kota dopełniają znaczniki: #kot z ulicy, #alergie, #kot dnia, #uroczy, #mrrmrr. Inny zwierzak to: #samotny pies, #brak jedzenia, #musi być chory, #kocham mojego psa, #taki słodki, #magnes na laski.
W ten sposób kreacja, której nadawcą jest organizacja Dallas Pets Alive, zmusza do refleksji nad losem zwierząt oraz zachęca do pomocy poprzez wspieranie działań samej organizacji. DPA zajmuje się prowadzeniem działalności edukacyjnej, pomaga w adopcji oraz wyszukiwaniu domów tymczasowych dla kotów i psów, które skazane były na uśpienie, lub których właściciele z powodu problemów ekonomicznych, zmuszeni byli do oddania ich do schroniska.
Ewa Zasada
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
06.06.2023
Przerwij przerwę
-
06.06.2023
Pogrzeb w Katarze
-
05.06.2023
Nie potrzebujemy kolejnych „bohaterów”
-
30.05.2023
Stare zwierzęta hodowlane
-
29.05.2023
Żywy font, by przeciwdziałać wymieraniu zwierząt
-
25.05.2023
Dog save the King!