logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Odpowiedzialny biznes / CSR > ZP PPS przypomina mamom o lepszym starcie
21.08.2012
Tematy: Odpowiedzialny biznes / CSR

ZP PPS przypomina mamom o lepszym starcie



Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy (ZP PPS) rozpoczyna w sierpniu piątą edycję kampanii społecznej „Lepszy start dla Twojego dziecka”. Jej celem jest informowanie o zagrożeniach wynikających ze spożywania alkoholu przez kobiety w ciąży oraz walka ze stereotypem, że niewielka ilość alkoholu nie ma wpływu na organizm rozwijającego się dziecka.

Na tegoroczną kampanię składają się reklamy prasowe w magazynach parentingowych i medycznych oraz działania w Internecie. Przygotowano także ponad 200.000 ulotek i plakatów, które znajdą się w 1000 aptek i 500 przychodni i gabinetów ginekologicznych na terenie kraju. Materiały kampanii trafią również do kobiet w ciąży oraz pracowników służby zdrowia za pośrednictwem centrów medycznych sieci Enel-med. Ulotki zostaną także umieszczone jako insert w kwartalniku Położna oraz w Magazynie Pielęgniarek i Położnych, a także rozdane osobom biorącym udział w kościelnych kursach przygotowujących do małżeństwa. Stałym elementem kampanii jest 10-minutowy film „W ciąży nie piję – Lepszy start dla Twojego dziecka”, wyświetlany przez cały rok w TV Medica (kanale medycznym o charakterze edukacyjnym emitowanym w placówkach zdrowotnych). Znajdują się w nim m.in. wypowiedzi ekspertów z zakresu pediatrii i położnictwa.

W badaniu TNS 12% respondentów uznało, że nie ma nic złego w tym, że od czasu do czasu kobieta w ciąży wypije niewielką ilość alkoholu. 3% akceptuje regularne picie alkoholu przez ciężarne. Jednocześnie do spożywania napojów alkoholowych kobiety ciężarne są często zachęcane przez przyjaciół, znajomych czy rodzinę. 54% Polaków deklaruje, że widząc nieznajomą kobietę w ciąży pijącą alkohol zwróciłoby jej uwagę. Skłonność do reakcji jest zdecydowanie większa w przypadku, gdy tą kobietą jest osoba znajoma, wtedy ¾ pytanych deklaruje zwrócenie uwagi. Nieco częściej niewłaściwe zachowanie ciężarnych są skłonne skrytykować kobiety.

Picie alkoholu w okresie ciąży zwiększa ryzyko wystąpienia u dziecka Alkoholowego Zespołu Płodowego (tzw. FAS). FAS to zespoł zaburzeń fizycznych i umysłowych. Szczególnie wrażliwy na wpływ alkoholu jest mózg, ale zagrożenie istnieje dla wszystkich komórek i narządów dziecka. Picie alkoholu w trakcie ciąży zwiększa także ryzyko poronienia, przedwczesnego porodu, zahamowania wzrostu płodu oraz wystąpienia wad wrodzonych.

 








17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.10.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Miniserial o cyberbezpieczeństwie od T-Mobile

  • 01.09.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    „Zatrzymaj hejt – nadawaj dobro” – kampania DHL eCommerce Polska

  • 25.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Dziewczynki Roku według TIME i LEGO. Wśród nich Polka

  • 17.08.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    InPost ratuje życie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek