Tomasz Sroka, abiturient kierunku Psychologia Reklamy na Uniwersytecie Warszawskim, postanowił zareagować na niefrasobliwość, głupotę i lenistwo swoich sąsiadów poprzez kampanię „Złodzieje dziękują za otwarte drzwi” według własnego pomysłu i wykonania.
– Na osiedlu gdzie mieszkam, ludzie często nie zamykają drzwi do garażu podziemnego – tłumaczy. – Problem polega na tym, ze łatwo do niego wejść osobom postronnym, np: złodziejom. Zdarzały się już kradzieże w garażu i wzywana kilka razy była policja. Mimo zastosowania zatrzaskowych drzwi, ludzie nadal nie zamykają drzwi. Dziwi to tym bardziej, ze drzwi są jednostronnie zatrzaskowe – wystarczy je domknąć, aby były zamknięte.
Aby uświadomić problem kradzieży Tomasz Sroka wykonał kilka plakatów w formacie A3 wydrukowanych na żółtym jaskrawym tle. Plakaty naklejone zostaną na drzwi garażowe, z dwóch stron. Są trzy egzekucje kreatywne:
– „Złodzieje dziękują za otwarte drzwi”
– „Ułatwiaj życie złodziejowi”
– „Podoba mi się twój samochód”
oraz gratulacje za zerwanie plakatów: – Spodziewam się, ze znajdzie się jakiś idiota, który zerwie plakat – argumentuje autor. – Właśnie dla takich osób przygotowałem niespodziankę w formie gratulacji – chciałbym nagrać wyraz jego twarzy po zerwaniu pierwszego plakatu.
Tomasz Sroka na co dzień zajmuje się reklamą w ujęciu komercyjnym, ale prawdziwym wyzwaniem są dla niego właśnie kampanie społeczne.
Nazwa projektu:
Złodzieje dziękują za otwarte drzwi
Zasięg (kraj/kraje):
Polska
Autor:
Tomasz Sroka
Data:
12/2010
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
24.10.2023
Powiedz bliskim „Nie jest ze mną OK” – radzą influencerzy w kampanii „Zobacz człowieka”
-
03.10.2023
Wyścig z ogniem
-
25.09.2023
Jedyny słuszny kandydat
-
18.09.2023
Historia na głosy. Ruszyła nowa kampania Centrum Archiwistyki Społecznej
-
12.09.2023
Nie piję. Będę Tatą – ruszyła kampania edukacyjna FASOFF
-
29.08.2023
Plastik, wszędzie plastik