logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
11.09.2024
Tematy: Akcje, Kampanie, Polska

#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii



Głównym celem przedsięwzięcia było zachęcenie mężczyzn, w szczególności ojców i opiekunów do czytania dzieciom. Sercem kampanii była publikacja – poradnik „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024”, której ponad 55 tysięcy egzemplarzy rozdystrybuowano po całej Polsce. Towarzyszyła temu kampania, której zasięgi przekroczyły sto milionów wyświetleń.

Sercem kampanii #TataTeżCzyta2024 był poradnik dla rodziców i opiekunów „Supermoc książek #TataTeżCzyta2024” autorstwa Marii Deskur i Edyty Plich, z ilustracjami Joanny Rusinek. To kompendium wiedzy o tym, dlaczego warto czytać dzieciom. Autorki poradnika, podpierając się badaniami i bogatą bibliografią, podpowiadają, co daje czytanie dziecku na poszczególnych etapach rozwoju i rekomendują, jakie lektury będą adekwatne do wieku. W wersji drukowanej publikacja została rozdystrybuowana do wybranych księgarń, bibliotek, przedszkoli, szkół i instytucji kultury w całej Polsce w łącznym nakładzie 55 tys. egzemplarzy. Dodatkowe dziesiątki tysięcy odbiorców dostało wersję online broszury dzięki newsletterom organizacji partnerskich. Broszura jest nadal dostępna do pobrania na stronie Fundacji: TataTeżCzyta.pl

Ważnym elementem  kampanii stały się w tym roku spot filmowy (poniżej) oraz radiowy, zrealizowane i wspierane pro bono przez Agencję Brain, dom produkcyjny OTOFILM, firmę post produkcyjną ORKAFilm oraz GroupM i Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR. Spoty były emitowane w wiodących kanałach telewizyjnych (Polsat, TVN, TVP, kanały grupy Canal+), na ponad 1200 nośnikach Digital Outdoor, w tym nośnikach reklamowych PKP oraz w stacjach radiowych (RMF, Eska, Vox).

– Tworzymy wielkie kampanie dla potężnych firm i jest to zawsze wspaniałe wyzwanie i generalnie duża radość, ale zależy nam ogromnie na pracy z trzecim sektorem, gdzie trzeba często przepracować temat niby oczywisty, społecznie bardzo ważny, a z jakichś powodów niedostatecznie wypromowany. Tak było tym razem – tłumaczy Jakub Kamiński, prezes agencji Brain. – Z jednej strony powszechnie wiadomo, że trzeba czytać, a jednak czyta tylko około 40% Polaków. Dlaczego? Jak to zmienić? Nasze długie burze mózgów z Fundacją były szalenie inspirujące.

Projekt wspierały także: szeroko zakrojona kampania digitalowa w serwisach grupy WP i CTV, promocja w mediach społecznościowych oraz za pomocą influencer marketingu. Skumulowana liczba odsłon wszystkich działań promocyjnych to ponad 100 mln wyświetleń. Działania PR wokół kampanii #TataTeżCzyta wygenerowały ponad 250 publikacji w prasie, radiu, telewizji i Internecie, w tym w najlepiej oglądanych blokach telewizji śniadaniowej.

Ogromne powodzenie promocyjne kampanii to w dużej mierze zasługa jej ambasadorów. W tym roku grono znanych osób wspierających inicjatywę było imponujące. Polecało ją aż 20 autorytetów z różnych dziedzin: aktorzy, sportowcy, dziennikarze, psychologowie, twórcy internetowi czy architekci. Do grona ubiegłorocznych ambasadorów, takich jak Anna i Robert Lewandowscy, dołączyły panie, m.in. Katarzyna Zielińska, Anna Czartoryska-Niemczycka, Anna Dereszowska, Magda Kordaszewska (twórczyni „Zabawkowicz.pl”) oraz psycholożka Joanna Flis. Wśród panów wspierających projekt znaleźli się m.in.: Jan Dąbrowski – youtuber znany jako JDabrowsky, Kamil Nowak – twórca bloga Blogojciec.pl i Maciej Pertkiewicz – architekt, członek ekipy programu „Nasz nowy dom”. Włączył się także świat sportu: dziennikarze Kanału Sportowego Tomasz Smokowski, Adam Kotleszka i Michał Pol oraz mistrz olimpijski Tomasz Majewski. Ambasadorami zostali także przedsiębiorca Artur Kurasiński oraz Piotr Stramowski, który na antenie Dzień Dobry TVN z okazji Dnia Ojca zachęcał do czytania dzieciom.

W tym roku wyjątkowym wydarzeniem w kampanii był wykład Zakładzie Karnym w Gorzowie Wielkopolskim na temat znaczenia czytania w życiu oraz czytania dzieciom. Fundacja wraz ambasadorem Łukaszem „Jurasem” Jurkowskim zorganizowała spotkanie dla osadzonych mężczyzn, którego uczestnicy otrzymali książki rekomendowane w tegorocznej edycji akcji #TataTeżCzyta. Wzruszającą puentą była inicjatywa nagrywania czytania przez osadzonych dla swoich własnych dzieci, które nagrania te otrzymały potem wraz z książkami.

Kampanii w tym roku towarzyszyła również kolekcja gadżetów, przygotowana przez Nadwyraz.com. Były to podkoszulki, kubki, breloczki, opakowania na okulary i skarpetki – wszystko sygnowane hasłem #TataTeżCzyta. – Jesteśmy firmą odzieżową, ale bardzo mocno związaną z literaturą, więc kiedy Fundacja Powszechnego Czytania zaproponowała nam współpracę przy #TataTeżCzyta, od razu zachwyciliśmy się pomysłem – mówi Krzysztof Kacprzykowski, prezes Nadwyraz.com – Stworzyliśmy kolekcję dla Ojców, Ojczymów, Dziadków i innych panów. Cieszymy się, że kampania dzięki naszym produktom mogła podkreślać, że czytanie jest jak najbardziej częścią codzienności – jak kubek z kawą czy brelok na klucze.

W ramach współpracy z firmą badawczą Research Collective na koniec kampanii zostało przygotowane badanie i raport: „Książki i czytelnictwo w życiu Polaków”, w którym zapytano o rozpoznawalność kampanii #TataTeżCzyta. Jak się okazało, wyniosła ona aż 13%. – Zaskoczył nas ten wynik, jest bardzo dobry – podkreśla Paweł Ciacek, Partner Zarządzający Research Collective. – Zbudowanie rozpoznawalności kampanii społecznej w pierwszym roku działalności na poziomie 13% bez gigantycznego budżetu, to świetny rezultat. Gratulujemy gorąco organizatorom i wszystkim, którzy przyczynili się do tego wyniku. 

Organizatorzy zdradzają, że trwają już prace nad kolejną edycją kampanii. Przedpremierowa inauguracja #TataTeżCzyta2025 planowana jest ponownie na Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich, czyli 23 kwietnia 2025 roku.

oprac: Dorota Chrobak

Światowy Dzień Książki i Praw Autorskich


Nazwa kampanii:
#TataTeżCzyta2024
Nadawca:
Fundacja Powszechnego Czytania i wydawnictwo Tatarak





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

  • 22.10.2025Kreacje / printy

    Holokaust, powtórz

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek