logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Akcje
   ──────  10.09.2010

Żeromski dla odmiany – jak majonez



Stefan Żeromski podawany jest „bez konserwantów” i z 10-procentowym gratisem, a Majonez Kielecki nabiera szlachetności przywdziawszy fragmenty utworów pisarza – w projekcie „Stefan i Majonez”. Cykl wielkoformatowych serigrafii (druków na płótnie) przygotowany został przez grupę Łódź Kaliska, neoawangardowy zespół artystyczny, dla którego normą są towarzyszące jego wystawom skandale.

Artyści doprowadzili do „spotkania” ikon Kielecczyzny – reprezentanta sztuki wysokiej, Stefana Żeromskiego, ze zwykłym przedmiotem kojarzonym z Kielcami. Wizerunek pisarza zmieniono w gwiazdę popkultury metodami, jakie stosował twórca pop artu Andy Warhol, który przez swą sztukę prowadził grę ze społeczeństwem konsumpcyjnym, uświęcając banalne produkty: puszkę zupy Campbell, czy butelkę Coca-coli. Idąc tym samym tropem Łódź Kaliska powiązała Stefana Żeromskiego z ikoną rynkowego sukcesu regionu – majonezem kieleckim.

Projekt ma inspirować do rozważenia, na ile ważną osobą dla Kielecczyzny był Żeromski, choćby w kontekście innych symboli regionu. W tym roku mija 75. rocznica jego śmierci, a w regionie, w którym się urodził i żył, niewiele o tym się mówi.

Wystawa „Stefan i majonez” to jedna z trzech części projektu „Żeromski dla odmiany”. Muzeum Narodowe w Kielcach, które organizuje ekspozycję, otrzymało z Ministerstwa Kultury na realizację tego projektu 60 tys. zł, i w ramach tego budżetu przewiduje się jeszcze m.in. stworzenie strony internetowej Muzeum Lat Szkolnych Żeromskiego i bloga Blog Troterzy – inspirowanego Dziennikami Żeromskiego.

Łódź Kaliska działa od 1979 roku. Tworzą ją: Marek Janiak, Adam Rzepecki, Andrzej Świetlik i Andrzej Wielogórski.
M.Prządka

Nazwa projektu:
Stefan i majonez

Zasięg (kraj/kraje):
Polska

Autor:
Łódź Kaliska

Data:
08/2010


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 08.04.2022

    „Pierwsza pomoc ludzkości” – kurs pierwszej pomocy, który uczy tolerancji


  • 23.03.2022

    #KręciNasRecykling – nowa akcja Oponeo.pl na rzecz środowiska naturalnego


  • 15.02.2022

    „Kochaj siebie. Dla zdrowia” – walentynkowa kampania społeczna


  • 03.02.2022

    Electrolux rusza z cyklem słuchowisk dla dzieci „Klimatyczne bajki”


  • 07.01.2022

    Pełnosprawni w miłości – kampania o tym, że wszyscy kochamy tak samo


  • 22.12.2021

    Zdejmij bombkę z choinki w geście solidarności z osobami w spektrum autyzmu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek