Dzieci ustawione w kilku szeregach do zdjęcia są zaniedbane i zbyt zajęte codziennymi problemami, by uśmiechać się do obiektywu. Z boku, gdzie na klasycznym zdjęciu klasowym zarezerwowane jest miejsca dla dumnego nauczyciela, stoi prostytutka.
Najnowsza trójbilbordowa kampania UNICEF-u i agencji Prolam Y&R stworzona wokół hasła „A child who learns is an adult who teaches” („Dziecko, które się uczy jest dorosłym który je uczy”), koncentruje się wokół niskiego poziomu edukacji w Chile i sytuacji tysięcy dzieci, którym nie daje się szansy na wydostanie się z błędnego koła marginesu społecznego. Wstrząsająca metafora zdegradowanego zdjęcia klasowego, na którym zaniedbanym dzieciom zamiast nauczyciela towarzyszy odpowiednio prostytutka, kryminalista i pijak, uzmysławia bardzo dosadnie, że rola dorosłego w życiu młodych ludzi jest absolutną podstawą dla ich prawidłowego rozwoju i znalezienia swojego miejsca w społeczeństwie. Hasło akcji „Pomóż nam zapewnić edukację na dobrym poziomie tysiącom dzieci z Chile, bo wierzymy, że mogąc zmienić ich edukację, możemy zmienić ich przeznaczenie” („Help us provide quality education to thousands of children in Chile because if we can change their education we can change their destiny”), nawołuje dorosłych do zaangażowania się w kampanię.
Marta Reutt
zobacz także
-
11.06.2025Kreacje / printy
Po stronie mocy korników
-
10.06.2025Kreacje / printy
Dostrój się do drogi
-
08.06.2025Kreacje / printy
W chłodni
-
06.06.2025Kreacje / printy
Zepsute bajki
-
30.05.2025Kreacje / printy
Real Reality Show
-
08.05.2025Kreacje / printy
Za każdym motocyklistą…