Wiele twarzy starszych ludzi na szarym tle, a zadanie brzmi „znajdź dziecko”. Żeby zatrzymać srebrne tsunami, każdy z nas musiałby mieć trójkę dzieci – informują plakaty. Infografiki, plakaty, wywiady – w ten sposób autorzy inicjatywy „DEMOgrafia” chcą zwrócić uwagę na sytuację demograficzną w Polsce.
Jak piszą autorzy: Sytuacja demograficzna Polski pogarsza się. To zdanie słyszymy coraz częściej w mediach i na ulicach naszych miast. Do naszej wiadomości podawane są kolejne liczby: malejąca liczba narodzin, rosnąca liczba emigrantów zarobkowych itd., ale demografia to nie tylko liczby, demografia to społeczeństwo, obywatele, nasze rodziny, każdy za nas. Uważamy, że podstawą dążenia do zmiany obecnej sytuacji jest informowanie społeczeństwa o wpływach czynników demograficznych na nasze codzienne życie. Pomimo tego, że informacje dotyczące demografii coraz częściej prezentowane są w środkach masowego przekazu zauważyliśmy dotychczasowy brak jednolitej kampanii społecznej skupiającej się ściśle na omawianym tu problemie.
Działalność DEMOgrafii opiera się na tworzeniu infografik prezentujących najistotniejsze dane oraz informacje, są one udostępniane na profilu facebookowym. Istotną część projektu stanowią również wywiady przeprowadzane z mniej lub bardziej rozpoznawalnymi osobami świata nauki, biznesu, kultury i sceny politycznej. Rozmowy te dotyczą zarówno aspektu statystycznego problemu demografii, a więc np. malejącej liczby dzieci w Polsce i sposobów na walkę z tym zjawiskiem, jak również indywidualnego stosunku naszych rozmówców do posiadania rodziny.
W marcu na ulicach Trójmiasta zostały rozmieszczone plakaty, a w dniach 12-14.03 będzie można je zobaczyć również we wszystkich pojazdach komunikacji miejskiej ZKM w Gdyni. Do promocji wykorzystana została także największa w Polsce sieć ekranów Digital Signage rozmieszczona na blisko 50 uczelniach w kilkunastu miastach.
DEMOgrafia została objęta honorowym patronatem Prezydenta miasta Gdańska Pawła Adamowicza, Prezydenta miasta Sopotu Jacka Karnowskiego oraz Prezydenta miasta Gdyni Wojciecha Szczurka.
Inicjatorami akcji są studenci Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku.
Nazwa projektu: DEMOgrafia
Autor: tudenci Wydziału Ekonomicznego Uniwersytetu Gdańskiego oraz Akademii Sztuk Pięknych w Gdańsku
Zasięg: Polska
Data: 03/2016
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
28.09.2024
#TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii
-
24.08.2024
Nie wszystko co „eco” jest eco
-
12.06.2024
Żyję z HIV – poznaj ich historie
-
22.05.2024
Co za różnica? Ty
-
22.05.2024
Ikea zmienia narrację
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem