logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Kanada, Ekologia i środowisko
   ──────  25.11.2008

Zatrzymać Grizzly



Lokalna, niskobudżetowa kampania "Save the Grizzly" miała miejsce na przełomie listopada i grudnia 2008 roku w Kanadzie. Miała skłonić odbiorców do ratowania zmniejszającej się populacji niedźwiedzi grizzly. Inicjatorem akcji było stowarzyszenie Alberta Wilderness Association (AWA) zaangażowane w ochronę środowiska naturalnego dzikich zwierząt Kanady, które szczególnie skupia się na problemach w obrębie prowincji Alberta.

Badania wykazały, że od 2000 roku populacja niedźwiedzi grizzly w Albercie kurczy się z roku na rok, przez co grizzly wpisano na listę zagrożonych gatunków. Niepokojąca liczba niedźwiedzi zamieszkujących prowincję w 2007 r. wyniosła zaledwie ok. 500 sztuk.

Plakaty opracowane przez agencję Calder Bateman, zachęcające do wsparcia finansowego, ukazują zwierzęta zmuszone do szukania nowego miejsca, ponieważ ich naturalne do życia tereny gwałtownie zmniejszają swoją powierzchnię. Niedźwiadek desperacko wspinający się na latarnię, próbujący dotrzeć autostopem do najbliższego ZOO czy wycięty z krajobrazu na rzecz rozwijającego się przemysłu – to wizje ostrzegające, że nie zostało już wiele miejsc bezpiecznych dla niedźwiedzi.

Przekaz ożywiono dodatkowo poprzez ustawienie przebranych za grizzly ludzi z kartką „ZOO” przy drodze w Calgary oraz pokojowy protest wobec lokalnych władz, co wzbudziło zainteresowanie nie tylko potencjalnych darczyńców, ale także lokalnych mediów.

Pomimo tego, że AWA nie posiadało wielu środków do przeprowadzenia kampanii, okazała się ona sukcesem. Szeroko pojawiała się w lokalnej prasie, stacjach telewizyjnych i radiowych. Być może uda się przez to zatrzymać spadającą liczbę zagrożonych niedźwiedzi, dzięki czemu nie spadnie ona – tak jak na stronie internetowej promującej akcję – do zera.
M. Miąc


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Save the Grizzly
Czas:
2008.11.19 - 2008.12.15
Tematy:
Ekologia i środowisko
Kraje:
Kanada
Nadawca:
Alberta Wilderness Association
Media:
Plakaty, ulotki, ambient
Wykonawca:
Calder Bateman
Adresaci:
Ogół społeczeństwa kanadyjskiego, potencjalni darczyńcy
Hasło kampani:
Habitat loss has endangered Alberta’s grizzlies. Fewer than 500 remain. Help save our last grizzlies at savethegrizzly.ca; There’s almost no place left; Must development mean displacement?





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 28.04.2022

    Saype przy wsparciu Lavazzy stworzył gigantyczne dzieło w sercu Wenecji


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek