logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Wydarzenia > Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy
22.03.2024
Tematy: Wydarzenia, Odpowiedzialny biznes / CSR, Polska, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%

Zamień „elektrograty” na kwitnące kwiaty od Castoramy



Już dziś, 22 marca, Castorama powita wiosnę coroczną akcją „Kwiaty za elektrograty”. Do niedzieli we wszystkich sklepach Castorama, w tym Smart, Express i Brico Depot będzie można zamienić zużyty elektroniczny i elektryczny sprzęt domowy na rozkwitające sadzonki bratków.

Na wysypiskach nieustannie wyrzucane są elektrośmieci, których obecność jest wyzwaniem dla planety. Elektrośmieci zawierają szkodliwe dla ludzi substancje takie jak kadm czy rtęć, dlatego nie mogą trafiać do zwykłych śmietników. Prawidłowe segregowanie to krok ku zmniejszeniu ich negatywnego wpływu na środowisko. Wiele zapomnianego sprzętu (świetlówki, telefony komórkowe, sprzęt RTV i AGD) odkrywamy w trakcie wiosennych porządków. Każdy taki przedmiot wymaga właściwej segregacji. „Kwiaty za elektrograty” to proekologiczna odpowiedź Castoramy na ten problem. Oddawane w zbiórce elektroodpady są utylizowane w sposób przyjazny dla środowiska, a odzyskane materiały trafiają do ponownego obiegu.

image by Toushif Alam on Unsplash

W trakcie trwania wiosennej edycji wszystkie sklepy Castorama zbierają domowe elektroodpady, a w zamian rozdają sadzonki bratków. Kwiaty pochodzą od polskiego producenta i są w doniczkach z recyklingu. Każda pełnoletnia osoba prywatna oddająca sprzęt może otrzymać nawet dziesięć bratków, w zależności od rodzaju, liczby i wielkości przyniesionego sprzętu. Wydarzenie trwa od piątku 22 marca do niedzieli handlowej 24 marca 2024 r. włącznie lub do wyczerpania zapasów sadzonek. Partnerem akcji jest Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego AuraEko, współpracująca z firmą przetwarzającą zużyty sprzęt elektroniczny i elektryczny – MB Recycling.

– „Kwiaty za elektrograty” to nasza kultowa akcja angażująca tysiące klientów, z której jesteśmy ogromnie dumni – mówi Kinga Sowik, Dyrektorka ds. Odpowiedzialnego Biznesu Castorama Polska. – O jej niezwykłości świadczy zaangażowanie nas wszystkich: zespołów sklepowych, klientów Castoramy oraz partnerów, którzy zajmują się odbiorem odpadów. Cieszymy się, że przez 14 lat trwania akcji udało nam się we właściwy sposób zutylizować tysiące ton elektrośmieci i konsekwentnie dbać w ten sposób o środowisko. Liczymy, że i w tym roku pobijemy nasz własny rekord w zbiórce. 

O otrzymane za elektroodpady bratki warto odpowiednio zadbać w duchu bioróżnorodności. W Castoramie dostępne jest podłoże beztorfowe czy bezpieczny dla roślin nawóz Biohumus, wyprodukowany na bazie wermikompostu – produktu dżdżownic kalifornijskich. Idealnym uzupełnieniem będzie domek, zapewniający schronienie pożytecznym owadom, które w zamian za dach nad głową będą zapylały rośliny.

Wydarzenie wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju, realizowaną przez Castorama Polska. Jego celem jest poszerzanie wiedzy na temat zagrożeń dla środowiska, wynikających z nieprawidłowej utylizacji elektroodpadów i promowanie proekologicznych postaw. Podobnie jak w ubiegłych latach, inicjatywa będzie realizowana również jesienią. Więcej o akcji: https://www.castorama.pl/kwiaty-za-elektrograty-wiosna-2024.

txt: Dorota Chrobak

CSR recycling Ekologia i środowisko Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji recykling elektrośmieci selektywna zbiórka odpadów Castorama elektroodpady Kwiaty za elektrograty


Nazwa wydarzenia:
Kwiaty za elektrograty
Czas:
2024.3.22 - 2024.3.24
Tematy:
Odpowiedzialny biznes / CSR, Ekologia i środowisko, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%
Kraje:
Polska
Nadawca:
Castorama Polska





17.12.2025 polecamy

Słowa, które zostają na dłużej. Świąteczna kampania o przemocy słownej


Brazylijska marka kosmetyczna O Boticário rozpoczęła swoją świąteczną kampanię filmem poruszającym temat napięć i przemocy słownej w relacjach rodzinnych. Projekt zatytułowany „Christmas Photo Album” zachęca do refleksji nad tym, jak komentarze wypowiadane w gronie najbliższych wpływają na poczucie własnej wartości i relacje w rodzinie. Inspiracją dla kampanii były wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie marki przez firmę konsultingową On The Go. Z danych wynika, że 86 proc. badanych doświadczyło tzw. rodzinnego bullyingu, jednak tylko 17 proc. z nich rozmawia o tym problemie otwarcie. Komentarze, które ranią Film stworzony przez agencję AlmapBBDO pokazuje najczęstsze formy przemocy słownej w rodzinach. Są to przede...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kampanie

zobacz także


  • 16.12.2025Wydarzenia

    Gdy smartfon odciąga uwagę od bliskich

  • 12.12.2025Kampanie

    Serialowa estetyka w służbie bezpieczeństwa drogowego

  • 11.12.2025Kampanie

    Zabawki z czasem się nudzą

  • 09.12.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Nakarm psa z OLX. Tysiące zwierząt czekają!

  • 03.12.2025Kampanie

    Edukacja Obywatelska w praktyce

  • 28.11.2025Kampanie

    Payboy w kampanii o Sextortion

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek