Ubóstwo pokoleniowe. Tą frazą określa się nie tylko faktyczne ubóstwo i bezradność życiową, w otoczeniu których wychowują się dzieci, ale również dziedziczoną z dziadków na rodziców pułapkę, na którą składają się m.in. zaniedbania edukacyjne, kulturowe, wychowawcze i – co najgorsze – emocjonalne. Wyrwać się z tego zaklętego kręgu jest niezwykle trudno, czasem jest to po prostu niemożliwe.
Świąteczna kampania, zrealizowana dla Stockholm City Mission przez agencję TBWA Stockholm, z cała mocą ukazuje, czym jest i na czym polega ubóstwo pokoleniowe. W zaledwie trzyminutowym filmie przedstawiono losy trzech pokoleń pewnej rodziny, których członkowie – ojciec, córka i wnuk – po kolei wpadają w życiowe koleiny, jakich każdy z nas chciałby uniknąć. Na szczególne uznanie zasługuje fakt, że twórcy kampanii zamiast epatować widza obrazami drastycznej patologii, skupili się na pokazaniu, czym w istocie jest zaniedbanie emocjonalne – brakiem obecności, uwagi i troski. A swoich bohaterów ukazali nie jako złych ludzi, tylko ofiary okoliczności, wobec których bezradna okazałaby się większość widzów. Co nadaje całemu projektowi uniwersalną, choć równocześnie niesłychanie przygnębiającą wymowę:
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.03.2025
Czy spłacamy swoje długi?
-
14.03.2025
Jak śpią Polacy?
-
17.02.2025
1,5 tysiąca dzieci czeka na dom
-
11.02.2025
365 dni
-
10.02.2025
Sadyba Best Mall z innowacyjnym rozwiązaniem dla osób niewidomych i niedowidzących
-
09.02.2025
Konferencja CSR Poland 2025