logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Argentyna, Pomoc społeczna
   ──────  25.01.2013

Zagubione kody na placu zabaw

Your browser does not support the video tag.


Samotne kody QR spędzają czas na placu zabaw. Jeden siedzi na huśtawce, inny na drabinkach blisko piaskownicy. Ich rozmiar przyciąga uwagę rodziców, którzy opiekują się swoimi pociechami.

Akcja argentyńskiej organizacji Missing Children (Zaginione Dzieci) opiera się na szeroko wykorzystywanych symbolach, znanych jako kody QR (skrót z angielskiego Quick Response – Szybka Reakcja). Jest to nowa generacja kodów kreskowych, odczytywanych za pomocą aplikacji zainstalowanej na smartfonie. Każdy z nich jest unikalny i po zeskanowaniu może prowadzić na stronę internetową lub wyświetlać informację na ekranie telefonu.

Wykorzystanie powiększonej wersji kodów QR i umieszczenie ich w przestrzeni samo prowokowało do skanowania. Na ekranie ukazywał się obraz zaginionego dziecka z imieniem, nazwiskiem i dopiskiem nawołującym do pomocy w poszukiwaniach. Wykorzystanie tej formy i połączenie jej z trafną, lecz niestety nieprzetłumaczalną wprost, nazwą QRiosity Codes (Zaciekawiające Kody QR) (QRiosity pochodzi od połączenia curiosity, z ang. ciekawość i nazwy własnej znaków) to udany pomysł agencji Almacén z Buenos Aires.

Organizacja Missing Children powstała w 1999 roku, by pomagać rodzinom w odnalezieniu ich zagubionych dzieci. Codziennie pracownicy MC otrzymują trzy telefony dotyczące zaginięcia młodych ludzi. By uświadomić społeczeństwu skalę problemu, zdecydowano się na akcję przedstawioną w spocie, kierując ją do osób, którym na dobru najmłodszych powinno zależeć najbardziej, czyli do rodziców. Kody umieszczono w najliczniej odwiedzanych parkach Buenos Aires, dzięki czemu strona organizacji odnotowała 5000 pojedynczych logowań za pośrednictwem smartfonów.

Filip Jędruch


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
QRiosity Codes
Czas:
2013.1.8
Tematy:
Pomoc społeczna
Kraje:
Argentyna
Nadawca:
Missing Children Argentina
Media:
Ambient, Internet
Wykonawca:
Almacén (Argentyna)
Adresaci:
Rodzice i opiekunowie





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek