logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia > Zagrożenie czai się w Pluszakach
19.12.2017
Tematy: Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Zagrożenie czai się w Pluszakach



Z pozoru „słodkie i urocze” pluszowe misie dla dzieci, w rzeczywistości stanowić mogą poważne zagrożenie zdrowia. Norweskie Stowarzyszenie Serca i Płuc ostrzega rodziców przed kurzem, który gromadzi się w pluszowych zabawkach. W celu zwrócenia uwagi na problem „groźnych misiów” maskotki przebrano za dyktatorów: Adolfa Hitlera, Muammara Kaddafiego i Kim Dzong Una.

Z uwagi na rosnącą liczbę dzieci dotkniętych astmą i alergiami – jak podaje Norweskie Stowarzyszenie Serca i Płuc – organizacja opracowała kampanię, w której pluszowe misie ukazano jako dyktatorów: Adolfa Hitlera, Muammara Kadafiego i Kim Dzong Una. Koncepcja kreatywna powstała we współpracy z firmą reklamową Kitchen. 

Celem twórców kampanii jest uświadomić rodzicom, że pluszowe zabawki – jeśli nie są regularnie prane – zbierają kurz, który zagraża zdrowiu dzieci i pogłębia ryzyko rozwoju astmy oraz alergii. Dlatego Norweskie Stowarzyszenie Serca i Płuc apelowało do rodziców, by regularnie odświeżali pluszowe misie. Pranie zabawek w temperaturze 60 C zmniejsza ryzyko wystąpienia alergii czy astmy. Przebierając zabawki za dyktatorów, pomysłodawcy kampanii mieli nadzieję, iż tak kontrowersyjne ujęcie tematu zmusi rodziców do głębszej refleksji. Ich założenia spotkały się z rzeczywistością. W przeciągu miesiąca kampania zyskała pozytywny rozgłos w Norwegii, choć nie obeszło się również bez głosów krytyki. Pojawiły się m.in. opinie, że takie przedstawienie Hitlera w kampanii może „ocieplić” jego wizerunek. Socjolog Trond Blindheim stwierdził, że wykorzystanie wizerunku Hitlera, Kima i Kaddafiego w postaci misiów jest „absurdalne i chorobliwe”. „Paradoksalnie – jak podsumowuje ekspert – to właśnie dlatego kampania stała się sukcesem”. 








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

  • 21.06.2025Wydarzenia

    Artyści dla transplantacji. Już 24 czerwca w Warszawie!

  • 16.06.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Sprzęt sportowy za darmo. Wystarczy aplikacja

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek