logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  07.06.2010

Żaden luz, to śluz



„Dzień dobry! Mogę ci nakaszleć do kawy?”, „Hej, chciałbym ci nakasłać face-to-face”. Niczego nieświadomi uczestnicy tej reklamy nakręconej w konwencji ukrytej kamery byli w tej kwestii zgodni. Odsuwali się z obrzydzeniem, krzywili twarze, obracali się z niesmakiem. Wnioski jakie z niej płyną są proste: kaszląc w miejscu publicznym można się skazać na towarzyską banicję. Nawet przy zachowaniu savoir-vivre’u i zasłanianiu ust donośny kaszel skutecznie odstrasza innych ludzi. Remedium dla wszystkich zainfekowanych podane jest pod koniec filmu jak na tacy: syrop Bisolvan. Nad przekazem komercyjnym dominuje jednak społeczne przesłanie, z którym zgodzi się każdy lekarz: kaszel jest niebezpieczny. Przenosi choroby, np. grypę.

Nic dziwnego, że człowiek reaguje na dźwięk kaszlu z wrodzonym obrzydzeniem. Szczególnie jeśli pochodzi od nieznajomego, spotkanego w autobusie, w windzie czy na przystanku. Tym, którzy tego nie wiedzą, i kaszlą w najlepsze, organizator kampanii, australijski oddział koncernu farmaceutycznego Boehringer Ingelheim postanowił udowodnić jak bardzo ludzie tego nienawidzą. Agencja Palin Communications przygotowała do tego celu specjalny wiralowy filmik umieszczony na Youtube.com.

Przedstawia on desperackie próby nakłonienia przechodniów do kaszlnięcia na nich oraz ich reakcje na te dźwiękowe symptomy infekcji symulowane przez aktora. Oprócz oczywistego celu sprzedażowego, w kampanii znalazło się także miejsce na cel społeczny. Uświadomienie ludziom jak ważne jest zasłanianie ust i leczenie tak powszechnej dolegliwości jaką jest kaszel.

Wszyscy, którym bliski jest przekaz kampanii, i również nienawidzą jak się na nich kaszle, mają szansę dać wyraz swojemu niezadowoleniu na elementarne braki savoir-vivre i zapisać się do grupy „I hate when people coughing on my head” na Facebooku, bądź Twitterze.
M.Świejkowski


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3







polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 04.07.2022

    Godność człowieka nie ma kodu pocztowego – otwarto wiejskie hospicjum na Podlasiu


  • 27.05.2022

    Zasłonka w zebrę


  • 24.05.2022

    Jak w czterech prostych krokach nauczyć dziecko bezpiecznego zachowania na drodze?


  • 19.05.2022

    Z punktu widzenia psa przewodnika


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek