logo kampanie społeczne
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Opinie
  • Wiedza
  • Selekcje
  • Konkurs
zamknij
Kampanie, Francja, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
   ──────  05.03.2005

Z prezerwatywą przez życie

Your browser does not support the video tag.


To już kampanijny szlagier, w o którym wakacyjnie przypominamy. W 2005 roku, z inicjatywy organizacji AIDES, walczącej przeciwko zakażeniom wirusem HIV powstał prawie 4-minutowy film animowany z muzyką zespołu Vibrators, który opowiada o losach dojrzewającej dziewczyny. Bohaterka szuka mężczyzny swojego życia i przy każdym kontakcie seksualnym używa prezerwatywy, dzięki czemu jest zdrowa i żyje. Ta sentymentalna opowiastka z dużą dawką humoru, zrealizowana przez Akama Studio, kończy się hasłem „Vivez assez longtemps por trouver le bon!” (Żyj wystarczająco długo, aby znaleźć tego jedynego).

Animacja została nagrodzona Złotym Lwem na Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Cannes w 2005 roku, otrzymała również Grand Prix za najlepszą kampanię obywatelską, nagrodę przyznawaną przez francuskie Zgromadzenie Narodowe.

Celem kampanii zorganizowanej przez AIDES było oswojenie z prezerwatywą, jako przyjaznym środkiem antykoncepcji oraz zachęcenie społeczeństwa francuskiego, w szczególności młodych kobiet, do regularnego stosowania prezerwatywy w czasie uprawiania sexu.

Według statystyk w 1995 roku na 7 mężczyzn chorych na AIDS przypadała 1 chora kobieta, czyli stosunek zachorowań był znacznie wyższy dla mężczyzn. W ciągu 10 lat sytuacja zmieniła się diametralnie i na 3 zachorowania na AIDS wśród mężczyzn, przypadało 1 zachorowanie wśród kobiet. Liczby te pokazują, że dynamika zachorowań do 2005 roku, zmieniła się, a AIDS zarażało się coraz więcej kobiet. Stąd potrzeba stworzenia kampanii skierowanej do kobiet.

Rok później zrealizowano tę kampanię w wersji dla homoseksualistów.
M. Kryńska


Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /wp-content/themes/Kampaniespoleczne/templates/tag-list.php on line 3


Nazwa kampanii:
Baby, Baby
Czas:
2005.3.1 - 2005.4.30
Tematy:
Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia
Kraje:
Francja
Nadawca:
AIDES
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
TBWA Paris
Adresaci:
Młode Francuzki
Hasło kampani:
Vivez assez longtemps pour trouver le bon (Żyj wystarczająco długo, aby znaleźć tego jedynego).





polecamy ─── 16.05.2022

Największe w Polsce wydarzenie odpowiedzialnego biznesu już 25 maja


W środę 25 maja EXPO XXI Warszawa stanie się polskim centrum odpowiedzialnego biznesu. Prezentacja firm w obszarze zrównoważonego...


nazwa kategorii: Wydarzenia

CZYTAJ TEŻ:


  • 02.05.2022

    Alkohol oszukuje


  • 01.05.2022

    Słodkie Święto Pracy


  • 29.04.2022

    I kto tu jest potworem?


  • 28.04.2022

    Gdyby tylko mogły mówić…


  • 27.04.2022

    Gdy nie ma nic ważniejszego od nałogu


  • 26.04.2022

    Odzież dla firm — w ekologicznym wydaniu


chcesz zrobić kampanię?
MENU
  • Konkurs
  • Selekcje
  • Wiedza
  • Opinie
  • Wydarzenia
  • Kampanie
PORTAL
kontakt
reklama
patronat
konkurs Kampania Społeczna Roku
Polityka prywatnośći
Logotypy KAMPANIE SPOŁECZNE do pobrania

Zgłoś swoją
kampanię!

Zapraszamy wszystkich
do przesyłania na adres
kontakt@kampaniespoleczne.pl swoich projektów
(plakatów, ilustracji, filmów,
przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne.
Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek