Kampania „Small money, big difference” holenderskiego oddziału Saatchi & Saatchi, zreaalizowana w lipcu 2007 roku z inicjatywy pomocowej organizacji Cordaid Mensen in Nood’, nawołuje do pomocy mieszkańcom Trzeciego Świata. Robi to w sposób wymowny, poprzez zestawienie potrzeb przeciętnego mieszkańca bogatej Północy i biednego Południa. Celem kampanii było rozbudzenie społecznej świadomości, jak niewiele w stosunku do wydatków na przedmioty drugiej potrzeby przeciętnego Europejczyka kosztowałoby zaspokojenie podstawowych potrzeb egzystencjalnych mieszkańców krajów najbiedniejszych. Przykładem może być woda po goleniu- za kwotę pięciokrotnie mniejszą niż jej cena, możliwe byłoby postawienie fundamentów domu w jednym z ubogich krajów. Z kolei jeden „europejski” kufel piwa, prezentowany przez upozowanego na modela ubogiego mężczyznę, równa się 150 litrom wody pitnej w Afryce. Te skłaniające do przemyśleń zestawienia pozwalają też zrozumieć, jak błahe mogą być potrzeby mieszkańców zamożnych krajów w porównaniu z tymi, które nękają kraje pogrążone w biedzie.
Kampania została nagrodzona Srebrnym Lwem w kategorii „Outdoor” podczas 54. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy w Cannes w 2007 roku.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem