Z okazji Światowego Dnia Świadomości Raka Piersi, obchodzonego tradycyjnie 15 października, ateński oddział agencji MullenLowe przygotował kampanię społeczną, zwiększającą świadomość odnośnie tego typu nowotworu.
Centralnym jej elementem jest lalka Barbie – tyle że pozbawiona jednego ze swoich najbardziej charakterystycznych atrybutów, czyli wydanej piersi. Mimo to okaleczona zabawka nadal prezentuje się z dumą i uśmiechem na ustach. Dzięki temu twórcom koncepcji kreatywnej udało się uzyskać dwa, poniekąd niezależne, ale równocześnie komplementarne wobec siebie przekazy. Z jednej strony apelują bowiem do odbiorców: rak to nie jest coś, w co się można bawić. Nie bądź dzieckiem, przebadaj się! Z drugiej strony diagnoza niekoniecznie musi oznaczać wyrok śmierci. A już z całą pewnością nie oznacza, że kobieta cierpiąca na raka piersi automatycznie przestaje być kobietą.
Kampania jest działaniem z zakresu agency self-promo. O innej kampanii społecznej, wykorzystującej lalkę Barbie do promocji profilaktyki raka piersi, pisaliśmy TUTAJ.
txt: Dorota Chrobak
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
02.12.2024
Strzel kasą na zwierzaki
-
29.11.2024
Pomagaj z Bankami Żywności — Świąteczna Zbiórka Żywności już 29-30 listopada
-
27.11.2024
Pocztówki z przeszłości
-
26.11.2024
Jak Polacy piją kawę?
-
26.11.2024
Natychmiast
-
25.11.2024
Twój wybór