Na twarzy młodej kobiety widać krople potu i łzy, w tle słychać jej głośny oddech. To atak paniki. Przemija powoli, dziewczyna stopniowo odzyskuje kontrolę nad swoim ciałem. Celem spotu przygotowanego przez agencję Peacock jest pokazanie, z czym zmagają się na co dzień osoby dotknięte zaburzeniami psychicznymi.
Spot kampanii „Anxiety Run” reklamował, zorganizowany już po raz trzeci przez Fountain House w Sztokholmie, najkrótszy wyścig uliczny „Anxiety run”. Odbył się on 23 marca br., a jego trasa liczyła 209 metrów długości. Ważnym elementem wspólnego biegu był krzyk, który pozwalał uczestnikom rozładować emocje i wyrazić wewnętrzne cierpienie. Celem przedsięwzięcia było zwrócenie uwagi na aktywność fizyczną jako sposób radzenia sobie z zaburzeniami na tle psychicznym.
Fountain House to międzynarodowy system klubów samopomocy. Jego główną ideą jest przekonanie, że ludzie z chorobami psychicznymi mogą się nawzajem wspierać. Fountain House powstał w 1948 roku w Nowym Jorku, obecnie funkcjonuje w wielu krajach na całym świecie. Jego celem jest pomoc osobom dotkniętym chorobami psychicznymi poprzez stworzenie im szansy na pracę, naukę lub po prostu normalne życie, a także walka ze stygmatyzacją.
Według danych szwedzkiej Krajowej Rady Zdrowia i Opieki Społecznej (Socialstyrelsen) w 2009 roku prawie 60 tysięcy Szwedów leczyło różnego rodzaju zaburzenia na tle psychicznym, z czego ponad 14 tysięcy w samym regionie Sztokholmu.
J.Ślusarska
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
24.04.2024
Dla twojego bezpieczeństwa
-
22.04.2024
Z dupy problem
-
11.04.2024
Nie ma jednej drogi z Parkinsonem
-
10.04.2024
Na co przeznaczamy 1,5% podatku?
-
05.04.2024
Zbadaj się, nie odkładaj!
-
26.03.2024
Z nosem w komórkach