logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wymowna cisza
19.12.2013
Tematy: Kampanie, Kanada, Kampanie wizerunkowe organizacji i instytucji / 1%, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Wymowna cisza

Your browser does not support the video tag.


Milczenie, nerwowy śmiech, wycofanie, a może przyjacielski uścisk i kilka ciepłych słów? Reakcje zaskoczonych przechodniów są różne; najwyraźniej żaden nie spodziewał się takiego obrotu spraw. Nikt z nich tego dnia nie podejrzewał, że zostanie bohaterem spotu reklamowego, tym bardziej, że stanie się odbiorcą tak szokującego komunikatu – wiadomości, która w prawdziwym życiu, co 12 godzin zaskakuje, przeraża bądź zasmuca jednego z młodych mieszkańców Montrealu.

W krótkim nagraniu, które promuje kampanię "The announcement" ("Komunikat") trudno doszukiwać się wybitnej gry aktorskiej czy pięknych ujęć; kreacja ma formę nagrania z ukrytej kamery, jednak koncept, którego twórcą jest kanadyjska agencja Taxi silnie oddziałuje na odbiorcę. Wzrusza, przeraża, skłania do zastanowienia. Bohaterem spotu jest młody chłopak, który informuje napotkane osoby o tym, że właśnie zdiagnozowano u niego raka. Odbiorcy, przypadkowi przechodnie, są zaszokowani; część wyraża swoje współczucie w słowach, opiekuńczym uścisku, inni, nie wiedząc jak zareagować ukrywają emocje za nerwowym śmiechem, wolą się wycofać, w końcu, wielu z nich trudno znaleźć jakiekolwiek słowa.

Taka sytuacja wydaje się być zrozumiała. Jak podkreśla hasło spotu – „It`s hard to find right words. That`s why we`re here” ("Trudno jest znaleźć odpowiednie słowa. Dlatego tutaj jesteśmy"). Mowa o nadawcy kampanii, organizacji VOBOC, która od 2001 roku pomaga nastolatkom i młodym osobom w ich walce z rakiem. Założycielka fundacji, Doreen Edward, która sama wygrała walkę z nowotworem, wielokrotnie zadawała sobie pytanie, dlaczego to właśnie jej się udało, dlaczego dostała drugą szansę? Podczas choroby często widywała chorych, którzy byli smutni, przerażeni i opuszczeni. Nowotwór niszczy nie tylko organizm, ale często także związki i przyjaźnie. Doreen postanowiła wykorzystać swoje nowe życie pomagając innym chorym. Misją VOBOC jest wspieranie osób cierpiących na raka oraz ich bliskich poprzez zapewnianie im małych przyjemności i rozrywek, które pozwolą na wyrwanie się ze szpitalnych korytarzy, takich jak np. wyjście do restauracji, wizyta w SPA, czy weekendowy wyjazd do ekskluzywnego hotelu. Kampania ma na celu zachęcenie do wspierania działań fundacji poprzez dotacje, które można składać na stronie: www.voboc.org.

Ewa Zasada



Nazwa kampanii:
The announcement
Czas:
2013.11.9
Nadawca:
VOBOC
Media:
Telewizja, internet
Wykonawca:
Taxi
Adresaci:
Mieszkańcy Montrealu





06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 09.07.2025slider

    Pierwsza w historii lalka Barbie z cukrzycą typu 1

  • 08.07.2025Kampanie

    Krystian, który nie miesza. Paradokument w słusznej sprawie

  • 06.07.2025slider

    Młodzi ludzie najbardziej samotni

  • 30.06.2025Wydarzenia

    Wielki trening z mistrzami olimpijskimi dla dzieci

  • 29.06.2025Kampanie

    Prokop oddał głos… psu

  • 23.06.2025Kampanie

    Uzależnienie od ekranów w reklamie KitKat

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek