logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wyjście z cienia
08.12.2005
Tematy: Kampanie, Polska, Walka z wykluczeniem społecznym

Wyjście z cienia



Do niedawna szacowana na 30 tysięcy liczba osób z autyzmem w Polsce, według najnowszych badań powinna zostać potrojona. Autyzm to choroba centralnego układy nerwowego. Stanowi ona w Polsce znaczny problem społeczny. Główną tego przyczyną jest niska świadomość społeczna na temat choroby. Co więcej, dopiero od kilkunastu lat jest ona trafnie rozpoznawana przez wąskie grono specjalistów. Z tego powodu wiele przypadków pozostaje zdiagnozowanych zbyt późno, a często nie ma możliwości pomocy nawet dla osób ze zdiagnozowaną chorobą.

Tymczasem wcześnie wykryta choroba oraz właściwa terapia dają dużą szansę na w miarę samodzielne, satysfakcjonujące życie, a nawet na ujawnienie się u osób autystycznych wybitnych zdolności artystycznych w dziedzinie sztuk plastycznych czy muzyki, a także matematyki.

W grudniu 2005 roku agencja TBWATELESCOPE przygotowała dla Fundacji „Synapsis” kampanię outdoorową pod hasłem "Potrafią to samo. Daj im wyjść z cienia", która zbiegła się w czasie z obchodami Europejskiego Tygodnia Autyzmu (4-10 grudnia 2005). Reklamy pojawiły się na terenie Warszawy na billboardach i tramwajach oraz w niektórych stacjach metra.

Celem kampanii było pokazanie, że ludzie autystyczni, mimo swojego zamknięcia i problemów z nawiązaniem kontaktu z otoczeniem, potrafią to samo, co ludzie zdrowi. Dzięki swojej wnikliwości i niezwykłemu skupieniu uwagi na jednej rzeczy, mogą być utalentowanymi artystami i profesjonalistami w innych dziedzinach. Należy im dać szansę, pozwolić „wyjść z cienia”.
K. Kuczkowska



Nazwa kampanii:
Autystyczni
Czas:
2005.12.4 - 2005.12.10
Nadawca:
Fundacja „Synapsis”
Media:
Billboardy, bannery na tramwajach
Wykonawca:
TBWA\TELESCOPE
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Potrafią to samo. Daj im wyjść z cienia.





03.04.2024 polecamy

Wykonane przez nas


Piractwo w przemyśle odzieżowym zauważamy (i krytykujemy) najczęściej dopiero wtedy, gdy dotknie nas bezpośrednio. Tymczasem wpływ tego przestępstwa na rzeczywistość jest znacznie bardziej złożony niż na pierwszy rzut oka się wydaje. Szeroko pojęte piractwo wiąże się m.in. z łamaniem praw autorskich, kradzieżą własności intelektualnej, zanieczyszczeniem środowiska odpadami, czy pracą czarnorynkową nierzadko będącą współczesną formą niewolnictwa. Kupno podróbki jest niczym pierwsza kostka domina, która uruchamia łańcuch zdarzeń i procesów – od niepożądanych po przestępcze. Kampania Made By Us: Piracy is the start została zaprojektowana na konkurs Young Lions (dla twórców poniżej 30. roku życia) przy wsparciu World Intellectual Property Organization (WIPO)....

Zobacz więcej
nazwa kategorii: Kreacje / printy

zobacz także


  • 19.05.2025Kampanie

    Ojcowie do książek! Ruszyła kampania #TataTeżCzyta

  • 15.05.2025Wydarzenia

    Ruszył 66. sezon Koncertów Chopinowskich

  • 14.05.2025Wydarzenia

    Tak wygląda „Świński los” – nietypowy escape room już w Warszawie

  • 12.05.2025Kampanie

    Rak’n’Roll żąda zawieszenia kampanii prezydenckiej

  • 10.05.2025slider

    Trójka o kobietach w kosmosie

  • 08.05.2025Kreacje / printy

    Za każdym motocyklistą…

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek