Kilkunastometrowa wanna, bardzo długi stół i ogromnych rozmiarów łóżko – te fizycznie bariery oddzielające autystyczne dzieci od rodziców są metaforą oddalenia psychicznego, jakie może nastąpić, gdy chore dziecko w porę nie otrzyma pomocy. Trzy reklamy, przedstawiające sytuacje z codziennego życia rodziny stanowią kreację kampanii, realizowanej w Wielkiej Brytanii od 6 sierpnia br. przez agencję CHI & Partners z Londynu.
Głównym celem kampanii jest podkreślenie istotności momentu diagnozy autyzmu oraz uświadomienie rodzicom dzieci autystycznych, jakie podejmować kroki podczas wychowywania dziecka. Przesłanie kampanii ujęte zostało w haśle „The longer a child with autism goes without help, the harder they are to reach” („Im dłużej dziecko autystyczne pozostaje bez pomocy, tym trudniej do niego dotrzeć”). Jej twórcy wierzą, że poprzez odpowiednią edukację możliwa jest odmiana życia nie tylko rodzin autystyków, ale także ich samych, a wczesna diagnoza oraz odpowiednia współpraca z chorym dzieckiem mogą zapewnić mu normalny rozwój.
W ramach kampanii w Anglii, Szkocji i Walii rozwieszono 300 plakatów. Reklama była emitowana w ogólnokrajowej i londyńskiej prasie. Uruchomiona została także specjalna strona internetowa www.talkaboutautism.org.uk, gdzie wiele cennych informacji znaleźć mogą nie tylko rodzice dzieci ze zdiagnozowanym autyzmem, ale także ci, którzy dopiero podejrzewają, że ich wychowanek jest chory. Za pośrednictwem strony rodziny autystycznych dzieci kontaktują się ze sobą i wzajemnie wspierają oraz wymieniają doświadczenia związane z tym neurologicznym schorzeniem.
Organizacja TreeHouse – pomysłodawca kampanii – jest funkcjonującą od 1997 roku fundacją, powołaną przez rodziców dzieci autystycznych. Poprzez liczne działania (m.in. kampanie społeczne) fundacja TreeHouse kładzie nacisk na uświadamianie społeczeństwa w zakresie wiedzy na temat autyzmu. Obecnie stara się także o otwarcie specjalnej szkoły dla dzieci i młodzieży ze zdiagnozowanym autyzmem.
E. Janota
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
25.11.2024
Nie bądź dzieckiem!
-
25.11.2024
Twój wybór
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów
-
04.11.2024
Nie chcesz trafić do tego dołka
-
31.10.2024
Poszły z dymem