Metaamfetamina to największy obecnie problem, w kwestii uzależnień, w USA. Wzrost spożycia tego narkotyku wynosi 90% w ostatnim roku w stosunku do poprzedniego. Narkotyk ten jest obecnie większym problemem niż marihuana i kokaina razem. „Meth. Not even once” jest długofalowym i zakrojonym na szerokąa skalę programem powstałym w odpowiedzi na te dane. Jego celem jest zapobieganie pierwszemu kontaktowi z metaamfetaminą – przestrzega przed użyciem go choćby jeden raz.
Program jest inicjatywą bussinesmana z Montany – Thomasa M. Siebela. Zainaugurował go w 2005 roku.
Wielokrotnie nagradzana kampania, bazująca na szczegółowych badaniach młodzieży, wykazała wysoką efektywność (m.in. spadek przestępczości spowodowanej zażyciem narkotyku o 62%) i rozprzestrzeniła się na 4 kolejne stany – Arizonę, Idaho, Illinois i Wyoming. Nośniki reklamowe kampanii – telewizja, radio, prasa, internet.
Reżyserem spotów reklamowych jest Alejandro Gonzalez Inarritu – autor m.in. filmów „Amores Perros” czy „Babel”.
Opinia nt. kampanii i przykłady reklam tv: Rzeczy nie do pomyślenia stają się normą
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
16.10.2024
Prawa człowieka nie są na sprzedaż
-
15.10.2024
Tam wasze miejsce!
-
14.10.2024
Nie pozwól na przerwę w podróży
-
10.10.2024
Widoki jutra
-
09.10.2024
Otchłań bez dna
-
08.10.2024
Obojętność nas spala