Wychodzą z cienia – prześladowani przez „ex”
Choć spotykała się chłopakiem przez zaledwie dwa lata, nie mogła zapomnieć o nim przez kolejną dekadę – uczynił z jej życia piekło. Ta opowieść nie pochodzi z porywającego thrillera, zdarzyła się naprawdę. Kampania video w mediach społecznościowych na temat prześladowania przez byłych partnerów została zainicjowana przez autentyczną ofiarę stalkingu- Kanadyjkę, Julie S. Lalonde.
Ofiara trwających latami prześladowań ze strony ex – Julie S. Lalonde w emocjonalny sposób opowiedziała swoją prawdziwą historię tworząc projekt „Outside of the Shadows” („Wychodząc z cienia”). Spot kampanii opatrzony jest artystycznymi grafikami, na które składają się setki odręcznie wykonanych rysunków autora ukrytego pod pseudonimem Ambivalently Yours (Ambiwaletnie Twój). Głosu narracji w filmie udziela sama Julie Lalonde.
Inicjatywa powstała dzięki funduszom przekazanym od 87 niezależnych fundatorów i nieznajomych jego autorce osób. Jak podkreśla inicjatorka kampania została stworzona z myślą o osobach doświadczających stalkingu – ma stanowić dla nich wsparcie i być poradnikiem, zarówno edukacyjnym (w jaki sposób manipuluje osoba prześladująca), jak i informacyjnym (co zrobić w sytuacji stalkingu, do kogo się zwrócić, jak dbać o swoje bezpieczeństwo). „We love You and we want You to be safe” („Kochamy Cię i chcemy, byś była bezpieczna) – to przekaz kampanii aktywistki.
Dziś Julie S. Lalonde współpracuje z różnymi organizacjami zajmującymi się zwalczaniem przemocy seksualnej, angażowaniem osób postronnych i budowaniem społeczności wsparcia dla prześladowanych. Zdobyła także wiele nagród za swoją pracę, w tym Governor General’s Award in Commemoration of the Persons Case (Nagrodę Gubernatora Generalnego w Upamiętnieniu Spraw Osób), która honoruje Kanadyjczyków promujących równość płci.
Więcej informacji o kampanii można znaleźć na oficjalnej stronie projektu https://outsideoftheshadows.ca/
Artykuł powstał we współpracy z Wiolettą Kryszkiewicz
nazwa kategorii: Kreacje / printy
CZYTAJ TEŻ:
-
19.11.2024
Drzewo Roku 2025 – zgłoszenia do końca listopada!
-
15.11.2024
„Moje czarne szczęście” już w sprzedaży w Biedronce
-
11.11.2024
Te kampanie społeczne dostały Effie!
-
10.11.2024
MAMY czas na zdrowie?
-
06.11.2024
Nie miej tego w d*pie
-
05.11.2024
Faceci nie chcą kwiatów