logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Akcje > Wszyscy z tej samej gliny
09.09.2013
Tematy: Akcje

Wszyscy z tej samej gliny



Po raz siódmy glinoludy, czyli ludzkie rzeźby z gliny, zebrały się w Bolesławcu. Po kąpieli w glinie grupa glinianych bogów, bogini, świty dworskiej, piratów, przeróżnych stworzeń i przedmiotów ruszyła paradą przez miasto, czasem w takich środkach lokomocji jak jeep czy łódź, stając się obiektem podziwu dla jego mieszkańców i odwiedzających okolicę turystów. Wśród glinoludów znalazła się też prawdziwa para młoda razem ze swoimi gośćmi. Hasło Gliniady brzmi: „Wszyscy jesteśmy z tej samej gliny”. Corocznie na happening przybywają Polacy z różnych zakątków naszego kraju, jak również sąsiedzi – Niemcy i Czesi.

Proces powstawania glinoluda i parada uczą uczestników happeningu otwartości na sztukę. Wykonanie stroju i makijażu dla glinoluda stanowi doskonałą okazję do rozwijania wyobraźni i pomysłowości. Podczas Gliniady przeprowadzono konkurs na najbardziej kreatywny strój glinoluda. Zwycięzcą został narciarz biegowy, który przybył do Bolesławca aż z Niemiec. Z kolei w grupowej kategorii doceniono stroje mumii. W happeningu wzięło udział kilkuset glinoludów. Jak co roku Parada z Miłości do Gliny przyciągnęła też fotografów z wielu europejskich miast. Gdy mały czy duży glinolud zobaczy fotografa chcącego uwiecznić go na zdjęciu, z ruchomej rzeźby zamienia się w nieruchomą i staje się doskonałym obiektem do fotografowania. Happening miał miejsce 23 i 24 sierpnia.

Katarzyna Łabuś


Nazwa projektu: Gliniada

Zasięg: Bolesławiec

Autor: Bogdan Nowak

Data: 2006 –

 








06.07.2025 polecamy

Młodzi ludzie najbardziej samotni


„Connect Compass” to badanie dotyczące samotności i izolacji społecznej przeprowadzone przez markę NIVEA na ponad 30 000 ankietowanych z 13 krajów. Ponad połowa badanych czuje się samotna, a jednej na pięć osób często towarzyszy poczucie izolacji. Najbardziej dotkniętą tym zjawiskiem grupą są młodzi ludzie między 16 a 24 rokiem życia. Poczucie izolacji zgłasza tu jedna na cztery osoby. Samotność jest powszechna Badanie pokazuje, że samotność to zjawisko powszechne, które dotyka ludzi niezależnie od wieku, pochodzenia czy sytuacji życiowej. Mimo wielu dostępnych form internetowego kontaktu, poczucie osamotnienia utrzymuje się na wysokim poziomie we wszystkich badanych krajach. Jedna na pięć osób (20%)...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 08.01.2025Akcje

    Truck Care ostrzega przed martwy polem

  • 05.11.2024Kreacje / printy

    Faceci nie chcą kwiatów

  • 18.10.2024Akcje

    Gdy znika dziecko, gubi się cała rodzina

  • 26.09.2024Akcje

    Jak oswoić prądożerców?

  • 11.09.2024Akcje

    #TataTeżCzyta2024 — podsumowanie kampanii

  • 23.07.2024Akcje

    Nie wszystko co „eco” jest eco

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek