Ogromne prezerwatywy na kominie elektrowni i silniku pasażerskiego samolotu odrzutowego. Nieco mniejsza na rurze wydechowej samochodu osobowego. To opis kreacji kampanii przeprowadzonej zimą 2007 roku w Wielkiej Brytanii. Akcja „Protection against climate change” British Friends of the Earth miała zwrócić uwagę mieszkańców wysp na problem złego gospodarowania energią elektryczną, które pociąga za sobą nadmierną emisję gazów cieplarnianych do atmosfery, co z kolei przekłada się na przyspieszenie procesu globalnego ocieplenia. Umieszczone prezerwatyw na źródłach emisji dwutlenku węgla i innych gazów ma w sposób metaforyczny przedstawiać ideę walki z tym problemem społecznym.
Każdy z mieszkańców nie tylko Wielkiej Brytanii, ale także całego globu, może przyczynić się do zahamowania procesów degradujących środowisko poprzez odpowiedzialne zarządzanie energią elektryczną i ograniczanie spalanie paliw.
Prosta w odbiorze i formie kampania odwołuje się do mało wyrafinowanych skojarzeń, co może stanowić zarówno atut, jak i wadę kampanii.
B. Piekło
nazwa kategorii: Wydarzenia
CZYTAJ TEŻ:
-
21.11.2023
Dzień jak co dzień
-
20.11.2023
Najlepsza inwestycja
-
16.11.2023
Gdy las się pali, pali nie tylko on
-
15.11.2023
Bezpieczny (od)lot
-
13.11.2023
Plastik jest fantastik
-
09.11.2023
Zagrożony gatunek