logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
Facebook LinkedIn FKS
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Z Misją
  • Do kawy
  • Wydarzenia
  • Kampanie
zamknij
SZUKAJ
Strona główna > Kampanie > Wiedzieć znaczy żyć
15.09.2011
Tematy: Kampanie, Polska, Zdrowie / profilaktyka zdrowotna / uzależnienia

Wiedzieć znaczy żyć

Your browser does not support the video tag.


„Chłoniak to diagnoza, nie wyrok” – przekonuje animowany bohater kampanii Stowarzyszenia Przebiśnieg przygotowanej z okazji przypadającego dziś Światowego Dnia Wiedzy o Chłoniakach.

W dniach 15-21 września na ekranach kin oraz na antenach stacji telewizyjnych w całej Polsce emitowany będzie spot informacyjny na temat najczęstszych objawów nowotworów układu chłonnego. Jest to jeden z elementów edukacyjno-społecznej kampanii „Chłoniak to diagnoza, nie wyrok”, organizowanej przez Stowarzyszenie Przyjaciół Chorych na Chłoniaki „Przebiśnieg” przy wsparciu firmy Roche Polska.

Kampania „Chłoniak to diagnoza, nie wyrok” w tym roku odbędzie się już po raz drugi. W ramach kampanii przygotowano edukacyjny spot na temat objawów nowotworów układu chłonnego. Film emitowany będzie od 15 września przez tydzień, a zobaczyć będzie go można na ekranach komunikacji miejskiej Krakowa i Warszawy, w regionalnych i ogólnopolskich stacjach telewizyjnych oraz salach kinowych m.in. w Centrum Sztuki Filmowej Kosmos, kinach Muza, Luna, Wisła, NoveKino Praha oraz Przedwiośnie. Ponadto w kasach kin biorących udział w kampanii dostępne będą ulotki zawierające najważniejsze informacje na temat chłoniaków.

Akcja „Chłoniak to diagnoza, nie wyrok” ma na celu zmianę społecznego sposobu postrzegania nowotworu układu limfatycznego jako choroby nieuleczalnej. Chłoniak często nazywany jest rakiem, podczas gdy są to dwie zupełnie różne grupy chorób nowotworowych. Szanse na wyleczenie lub długotrwałe przeżycie w przypadku rozpoznania nowotworu układu chłonnego oceniane są dziś jako wysokie. Dotyczy to szczególnie choroby prawidłowo rozpoznanej i leczonej we wczesnych stadiach.

Nieznajomość objawów chłoniaka stanowi wciąż bardzo powszechny problem, a brak należytej edukacji sprawia, że nowotwór wykrywany jest najczęściej gdy choroba zdąży się rozwinąć, co znacznie utrudnia leczenie i obniża jego skuteczność. Wczesne stadia rozpoznawane są zazwyczaj wciąż przypadkowo, podczas badań wykonywanych w związku z innymi dolegliwościami, bądź okresowych badań kontrolnych. Tak jak w przypadku większości chorób nowotworowych, podstawowe znaczenie dla skuteczności leczenia chłoniaków ma wczesna diagnoza. Dlatego tak ważne są czujność i obserwacja własnego organizmu.

Symptomy towarzyszące chorobie przypominają często objawy kojarzone powszechnie ze zwykłym przeziębieniem, dlatego mogą być przez chorych mylnie interpretowane, bagatelizowane lub wręcz niezauważane. O randze problemu świadczy fakt, że od dłuższego czasu obserwujemy stały wzrost liczby zachorowań na chłoniaki, zarówno w Polsce, jak i na świecie. Rocznie w Polsce nowotwór ten  rozpoznawany jest u ok. 8000 osób.

Więcej informacji na temat działalności Stowarzyszenia oraz kampanii można uzyskać na stronie internetowej: www.przebisnieg.org.



Nazwa kampanii:
Chłoniak to diagnoza, nie wyrok
Czas:
2011.9.15 - 2011.9.21
Nadawca:
Stowarzyszenie Przyjaciół Chorych na Chłoniaki „Przebiśnieg”, Roche Polska
Media:
Internet, telewizja, reklamy kinowe, ulotki
Wykonawca:
Stowarzyszenie Przyjaciół Chorych na Chłoniaki „Przebiśnieg”
Adresaci:
Ogół społeczeństwa
Hasło kampani:
Chłoniak to diagnoza, nie wyrok.





10.10.2025 polecamy

Można zwariować, czyli 7 ważnych kampanii o zdrowiu psychicznym


10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego. Z tej okazji wybraliśmy siedem kampanii, które naszym zdaniem przyczyniły się do zwiększenia świadomości o kryzysach psychicznych i sposobach, w jaki można sobie pomóc lub szukać wsparcia.  1. Depresja. Rozumiesz – Pomagasz, Ministerstwo Zdrowia Kampania „Depresja. Rozumiesz – Pomagasz" Ministerstwa Zdrowia miała kilka odsłon. Jedna z nich była realizowana pod hasłem „Naucz się mówić do osób chorych na depresję” i miała na celu zwrócenie uwagi na to, jakie komunikaty kierujemy do osób w kryzysie psychicznym. W spotach zostały przedstawione trzy historie pokazujące problemy osób należących do grup zwiększonego ryzyka: młodzieży w okresie dojrzewania...

Zobacz więcej
nazwa kategorii: slider

zobacz także


  • 13.11.2025Wydarzenia

    „6 7”, „brainrot” czy „skibidi”? Młodzieżowe Słowo Roku 2025

  • 07.11.2025Odpowiedzialny biznes / CSR

    Stare Telefony Działają Cuda

  • 03.11.2025Akcje

    Kampanie kinowe dla instytucji publicznych

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Tiszert. T-Search

  • 23.10.2025Kreacje / printy

    Ciche sygnały

  • 22.10.2025Kampanie

    ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie

chcesz zrobić kampanię?
logo kampanie społeczne
Wydawcą
portalu jest:
logo fabryka komunikacji społecznej
  • Kampanie
  • Wydarzenia
  • Do kawy
  • Z Misją
  • Kontakt
  • Patronat
  • Konkurs Kampania Społeczna Roku
  • Polityka prywatności
  • Logotypy do pobrania

Zapraszamy wszystkich do przesyłania na adres redakcja@kampaniespoleczne.pl swoich projektów (plakatów, ilustracji, filmów, przedmiotów), które mają przesłanie prospołeczne. Najciekawsze opublikujemy!

Ta strona używa ciasteczek