Alexandre całe życie spędzał poza domem. Woda, wędkowanie, pływanie – to był jego żywioł. 22 października 2021 roku nie wypłynął na powierzchnię. Średnio 50 osób rocznie w kanadyjskim stanie Quebec traci życie w podobny sposób co Alex.
Z okazji Narodowego Tygodnia Zapobiegania Utonięciom (NDPW), oddział Lifesaving Society w Quebecu nawiązał współpracę z agencją LG2. Wspólnie zainicjowali kampanię zwiększającą świadomość wśród pływaków i żeglarzy na temat konsekwencji braku osobistego sprzętu ratowniczego (PFD). Inicjatywa wykorzystuje przejmujący symbol: „widmowe” kamizelki ratunkowe (Ghost Jackets), czyli pomalowane na biało kapoki, zainstalowane w miejscach prawdziwych utonięć. Każda z kamizelek została wyposażona w klepsydrę, by uczcić pamięć osoby, która w tym, konkretnym miejscu straciła życie. Instalacja z jednej strony stanowi emocjonalne wspomnienie o człowieku, którego już nie ma wśród nas, z drugiej strony jest kategorycznym przypomnieniem, że prosty gest założenia kamizelki ratunkowej może mieć ogromne znaczenie.
Oprócz kamizelek Ghost Jackets kampania obejmuje minutowy spot, opowiadający historię Roxanne Girouard, matki Alexandre’a Levasseura. Kamizelka ratunkowa Alexandre’a została przekazana twórcom kampanii przez jego rodzinę.
txt: Dorota Chrobak
zobacz także
-
03.11.2025Akcje
Kampanie kinowe dla instytucji publicznych
-
23.10.2025Kreacje / printy
Tiszert. T-Search
-
23.10.2025Kreacje / printy
Ciche sygnały
-
22.10.2025Kampanie
ZWROTOMOCNI – o systemie kaucyjnym w lekkiej formie
-
22.10.2025Kreacje / printy
Holokaust, powtórz
-
21.10.2025Kreacje / printy
Żeby tylko nie przegrali…

